Gå til innhold

Noen som har flyttet vekk med flere barn for å studere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter å tenker på å ta vidreutdanning fra høsten av. Har to barn. Den utdanningen jeg vil ta innebærer at jeg må flytte fra nord til sør Norge. Jeg får ikke mannen med meg.

Hvordan blir økonomien? Man får jo ikke jobbet, og det man får i lån og stipend er vel ikke nok å leve på.

Har dere flyttet alene eller ble mannen med dere?

Blir veldig glad om dere gidder å skrive litt om hvordan erfaringer dere har gjort dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg flyttet fra Oslo til Halden, for å studere da snuppa var 11mnd. Kjente ingen utenom dagmammaen som jeg ble kjent med som jeg skulle bruke det første året, siden jeg ikke barnehageplass.

Men jeg er alene, så økonimien gikk greit med stønader.

Det var litt tøft, men angrer ikke :)

Skrevet

oki, ble du fort kjent med folk? Hva gjorde dere i helgene? Hvilke stønader fikk du? Jeg blir jo på en måte alene jeg også. Da mannen skal bli boende i sitt hus i nord Norge og jeg må jo ha ett eget hus/leilighet der jeg skal studere.

Skrevet

Ja, ble kjent med folk på skolen. Reiste endel hjem til Oslo i helgene og snuppa var ¨på samvær med pappaen sin annenhver helg. Leide meg en leilighet.

Du går ikke under som aleneforsørger selvom du flytter bort for å studere med barna. Det er kun om dere IKKE er i et forhold.

Økonomisk klarte jeg meg godt.

Skrevet

Jeg flyttet for 1 måned siden til et nytt sted for å studere. Kjente ingen her og langt borte fra familie og venner.

Har gått veldig bra. Vi er ganske ny i gamet, men jeg angrer ikke et sekund. Datteren min trives veldig godt, jeg trives veldig godt og jeg elsker studiet jeg tar. Ja, det er rart å være så langt borte, men det er ikke for evig tid og 3 år går fort;)

Skrevet

Om mannen blir igjen så vil det nok være til det beste for alle om barna blir igjen de også. Tror du ikke det? Da slipper barna å flytte, du slipper å bo deg ihjel og økonomien vil ikke bli så presset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...