Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #1 Skrevet 29. september 2011 Når kondom, hormonell prevensjon som p-piller og kobberspiral er uaktuell, hva står man igjen med da? Og noen gode erfaringer med diverse prevensjonsmidler? Takker på forhånd
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #2 Skrevet 29. september 2011 Da sa legen min til meg: da blir du nok gravid sorri ingen forslag da nei.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #3 Skrevet 29. september 2011 Hvorfor er alle de alternativene uaktuelle da, det er jo de alternativene vi har... Da må dere enten være avholds eller ta de barna dere får Er noen som bruker lady-comp o.l. computere, men jeg hadde aldri stolt på dem. Er selv av de som har blitt gravid ved å ha sex mange dager før eggeløsning også lå en svømmer igjen inni der og ventet på egget så det hadde jeg ikke turt. Jeg har sterilisert meg jeg, og er superfornøyd med det.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #4 Skrevet 29. september 2011 hørt om p-ring? jeg kan verken bruke p-piller, hormonspiral eller minipillen. det er for mye hormoner i det så jeg bare blør rett og slett! det er hormoner i p-ring og, men det er mye mindre siden hormonene ikke trenger reise gjennom hele kroppen for å komme dit di skal! ringen putter du inn i skjeden og der skal den være i 3 uker. da tar du den ut, har en uke pause og mensen åsså setter du en ny inn etter endt uke. funker helt fantastisk! merker ingenting til den! mannen kjenner den, men han bryr seg ikke om det. er visst ikke ubehagelig! Det er egentlig bare en ring som skiller ut hormoner direkte ut i skjeden, så det har ikke noe å si hvor i skjeden den ligger! den ligger aldri feil liksom;o) snakk med legen din å foreslå dette! jeg fikk høre om den av en venninne. aldri hørt om det før!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #5 Skrevet 29. september 2011 Takk for tips, 10:17, skal høre med legen! Til de andre: problem med at de andre alternativer er uaktuelle, er følgende: * jeg blør allerede 9 dager i måneden, kraftig og med en del smerter. Har ikke lyst til å forlenge perioden eller forsterke smerter, slik det skjer med 90% av de med kobberspiral * tåler ikke p-piller, prøvd 5 forskjellige merker, men får farlige bivirkninger av dem alle * lateksallergi, pluss at mannen blir sår av kondom * vi skal ha barn om et års tid, så sterilisering er uaktuell. Har foreløpig hoppet av i svingen, noe som funka enda, men det er jo den mest usikre metoden som finnes. HI
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #7 Skrevet 29. september 2011 Er det også lokal virkning av hormoner med p-stav, slik det er med ring? HI
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #8 Skrevet 29. september 2011 hei, jeg trekker det dær p-stav forslaget mitt tilbake ser dere har tengt å få barn om etårs tid, da er det ikke lurt å bruke p-stav.. siden det kan ta lang tid før første eggløsning etter den er tatt ut
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #9 Skrevet 29. september 2011 Jeg tåler ikke p-stav! Ble skikkelig påvirket hormonelt, fikk hetetokter, humørsvingninger osv.... og var 22 når jeg brukte den. Verdt å prøve sikkert, for veldig enkelt og greit om du tåler den
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #10 Skrevet 29. september 2011 Nei p-stav har ikke samme lokal virkning som p-ring. P-stav legges inn under huden på armen, så det blir det sammen som p-piller osv. Prøv p-ring!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå