Gå til innhold

Gleder meg til helgen:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da skal jeg bare koser meg. Barna er hos far.

Stygg og si det,men jeg kan nesten ikke vente. Bare 1 dag igjen så er det helg.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å slik har det blitt..foreldrene går ifra hverandre. Og barna blir dratt imellom.. :(

Men for all del når det først har blitt sånn.. Kos deg

Skrevet

Jepp, skilte meg fra bf for å kunne få fri....

Skrevet

Huh? Skjønte ikke innlegget ditt helt 09:25. Sarkastisk - men med en liten hint av forståelse på slutten.....eller kanskje ikke...?

Skjønner absolutt hva du mener HI. Jeg gleder meg til å ha barnefri noen helger ungene skal til besteforeldrene sine. Og jeg er ikke skilt. Det er fullstendig lov å bli sliten av barn. De fleste har behov for egentid, det er sunt!

Skrevet

Det er vel ikke sundt og ha BEHOV for egentid? Det blir helt feil, og da har man misforstått.. Klarer man ikke være kjærester, venninde, seg selv NOK i en travel hverdag og har BEHOV for 100% fri, da gjør man noe feil..

Når det er sagt, så er det lov og bli sliten, og man SKAL nyte når man har "fri fra" barn (selv om det blir feil og si det, barn er ikke JOBB...Det er et privelegie.:Et slitsomt et, men dog...). Fri fra barn og bare seg selv og tenke på, skal være en bonus i hverdagen ikke nå man føler BEHOV for,- synes jeg....

En kjæresteweekend er kjærkommen, men ikke noe vi TRENGER:.Vi fungere ikke bedre hverken som par eller foreldre etter slike helger,- men får vi det til og synes vi kan unne oss det, så er det godt..Ikke nødvendig, men godt... Vi greier fint og være kjærester, kompis/venninde (tenker da i forhold til venner), pappa/mamma, OG oss selv, selv om vi ikke har "fri fra barn" eller "fri fra partner".....

Å ha BEHOV for tid vekk fra barn, ut over det man har med jobb, trening/hobby i hverdagen...nei, skjønner ikke det...

Skrevet

slitsom lesning med alle de fremhevede ordene..

Skrevet

Jeg har også barnefri i helgen :D

Gleder meg til å slappe av. Skal kjøpe meg en ny film og lage meg god mat og virkelig kose meg.

Skrevet

Skjønte ikke den 09:49, men er veldig uenig med deg der.

"Det er ikke sundt og ha BEHOV for egentid?"

Øh, har du aldri fri eller har hatt behov å ha tid for deg selv etter at du fikk barn?

Skrevet

Anonym 09:49 er sikkert gift eller samboer med barnas far. Nei, man har ikke behov for egentid i like stor grad når man har en mann i hus som man kan snakke med, se film med, kose med, og som kan være hjemme med barna hvis du skal på trening eller besøke ei venninne. Eller mener du at når man er blitt mor, så skal hele døgnet dreie seg kun om barn, og man slutter å eksistere som individ?

Hva med oss som har null avlastning, og MÅ sitte hjemme på kvelden, uten å snakke med andre voksne, ha kontakt med andre voksne, osv? Selvfølgelig har man behov for å omgås andre voksne mennesker utenom arbeidstiden. De fleste sunne folk har slike behov. Man utvikler seg ikke sosialt av å synge barnesanger eller sitte alene, man må kommunisere med andre voksne.

Og fri fra partner... har du aldri gjort noen ting selv? Har du ingen hobbyer? Venner? Familie? Synes det er trist at mange slutter å eksistere som selvstendige individer med en gang de finner seg en mann - da er det plutselig ikke lov å ha egne venner og interesser.

Skrevet

Skjønner folk er forskjellige ja.....

Synes for øvrig også det var slitsom lesning med alle de uthevede ordene. Faktisk ikke sikker på om jeg fikk med meg hele innlegget ditt pga dem 09:49.......

Skrevet

Nei, tror ikke 09:49 har egne venner utenom familien sin.....Høres iallefall ikke sånn ut:-)

Skrevet

Er enig med 09.58 ang. de uthevede ordene. Men så samtidig kjønte jeg nesten ikke bæret av hva 09.49 prøver å si.

Skrevet

Slik jeg forstod 09:49, prøver hun å formidle at når man har fått mann og barn, skal hele livet dreie seg kun om dem, og man skal ikke prioritere verken seg selv eller venner på noen som helst måte - man neglisjerer seg selv til å være mannens og barnas tjener.

Skrevet

Ja, det er nok den eneste grunnen til at jeg fikk barn, for å være der og tjener og slave for dem....:/

HI, kos deg mye i helgen :) Jeg har også barnefri i hele helgen + at mannen min skal på guttetur. Har hele huset for meg selv fra fredag til søndag. Gleeeeder meg til helgen jeg også. Skal virkelig koser meg helt alene :)

Skrevet

0949 her.

Jeg har både venner ,hobbyer og tar vare på meg selv. Jeg synes det er deilig og ha bare meg selv og tenke på, men har i lengre perioder ikke hatt særlig mye tid til det, bortsett fra etter at ungene er i seng. Da har jeg min egentid, trener, gjøre unna forefallende arbeid, koser meg....Ungene er i seng 1900 og 2000 og da er det et par-tre timer jeg eller vi (jada er sammen men mannen) bruker i hverdagen på oss sammen, eller på oss selv som enkeltpersoner. VI får mao nok egentid og partid inn ihverdagen.

Men vi synes det er godt og komme oss ut uten barn også, men jeg vil få frem at det er ikke med på og gjøre livet vårt BEDRE; tilfører bare en bonus. Så, ja, vi har et sosialt liv, uten barn, både jeg og ham, jeg alene og han alene... Helger uten barn, har vi vel kanskej en gang annehver måned,- da snakk om ei natt..Uten at vi føler vi isolerer oss fra venner,. vi treffer da disse,- også med barn, og gjør ting,- med barn....Er det så vanskelig??

Hvorfor tar ikke jeg vare på meg selv, eller er venneløs, når jeg ikke føler BEHOV for å være uten barn? Jeg synes det er godt,- nekter ikke for det, men igjen, ikke noe nødvendig. Skjønner at alenemødre uten avlasting er noe annet, men jeg synes fortsatt at det er feil og ha et BEHOV for å være uten barn. Hvis man må ha mulighet til og være "alene" så bør man ikke få barn, for da har man de "for resten av livet";- og så lenge man vet at man MÅ ha denne alenetiden, så er det en sjans og ta,risikoen for at man må ta vare på barna selv, uten og få avlasting er til stede...Hva skal man da gjøre om det er et grunnleggende behov og ikke ha barna rundt seg regelmessig over en lengre periode??? Hvis man går til grunne og ikke greier og ta vare på seg selv om man ikke får tid for seg selv og helt fri, så har man et større problem enn om man greier og kombinere "jeget" og barn.....

Man skal ikke slutte og være seg selv, sette seg mål eller ta vare på seg selv, men det jeg mener er at det går an og kombinere med og være mor,- uten at man må "ha fri" fra mammarollen for å greie det...Man må tilpasse seg den hverdagen man har, og leve deretter og sette pris på den...Ikke alltid ønske noe annet enn det man har,- i dag, her og nå......

Skrevet

Du føler ikke behov for å være uten barn, fordi du får voksentid med samboeren og venner, og tar det for gitt. Men ikke alle får det. De som er alene 100% med barna for eksempel, har ingen mulighet for voksentid uten barn hvis de har lite nettverk. Og ja, da er "alenetiden" et par ganger i året et sårt etterlengtet behov.

Så du mener at du ikke har fri fra mammarollen når du har kjærestetid med samboer etter barnas leggetid? På hvilken måte utøver du mammarollen når ungene sover, bortsett fra å være i huset i tilfelle de våkner eller noe skjer?

Og hvorfor skal man ikke kunne ønske seg kjæreste, venner osv når man ikke har det, men ta til takke med det som er? Skal man være miserabel kun fordi man er blitt dumpet av mannen som ikke gidder å ta barna, og er overlatt til seg selv?

Skrevet

Alenemor på fylletur?

Farlig rase :-)

Skrevet

11:25, synes ikke du skal ta alle over en kam jeg. Det finnes fortsatt nyanser i samfunnet vårt, og ikke alle har lik sivilstatus!

Skrevet

Jeg (eller vi) tilrettelegger hverdagen så vi får plass, selv om vi ikke har ANDRE til og passe barna. Baran trenger ikke være ute av huset eller et annet sted enn oss for at vi skal kunne ha kjæreste, eller egentid...Eller tid med venner

Hadde jeg vært alene, så hadde folk fått komme på besøk til meg, jeg hadde funnet på ting med venner som barna kan være med på osv

Jeg hadde da sikkert nytt en dag uten barn, MER enn hva jeg gjør nå. Men jeg hadde ikke blitt ødelagt, eller mistet meg selv, eller gitt opp mine planer for min egen fremtid for det..Jeg hadde måtte tilpasset veien mot målene på en annen måte, mtp at jeg hadde vært med barna 24t i døgnet 7dgr i uken, 52 uker i året.

Jeg tenker at om forholdet ryker om man ikke får en kjærestehelg nå og da, eller at man bryter sammen om man er alene med barn og ALDRI får andre til og passe barna, da er det ikke barna som er problemet, men ens egne egenskaper til å skape seg et godt liv, og evne til og tilpasse seg livet som det kommer til en...

Mao, vi har tilpasset hverdagen slik at barna ikke blir en klamp om foten. Som det for meg høre ut som de er om livet eller forholdet blir ødelagt om man ikke slipper unna de nå og da.

Igjen, jeg er helt enig i at "fri fra" barn er godt, vi nyter det også, men for å gjenta meg selv for n'te gang. Det tilfører litt ekstra glede i hverdagen, men gjør ikke livet i det store og hele bedre, da det er hverdager det er flest av. Og DE man må leve etter, og de man må leve for og gjøre så bra som mulig..

Skrevet

Hvem har sagt noe om fylletur 11:35?????

Skrevet

haha, egne egenskaper for å skaffe seg godt liv? Veldig få mennesker som ikke er familie eller ikke mottar 100 kroner i timen gidder å passe dine barn i mange timer, Men selvfølgelig, du som bestandig har vært sammen med barnas far vet ikke hvordan det er.

Så fordi jeg har flyttet til nytt sted, hadde null avlastning, full jobb og ingen venner, så har jeg skyld i det selv? Hvis man ikke finner kjæreste eller venner med en gang man blir mutters alene, så er det fordi man ikke har "egenskaper til å skape seg et godt liv"? Kan man virkelig tvinge folk til å være venn med deg? Hånlig holdning, håper ikke det er mange som deg.

Skrevet

Her er jentutten også hos pappan sin i helgen. Hun gleda seg stort iallefall og jeg skal sove litt lenger om morgenen :) Her så bor jeg og pappan ikke så langt fra hverandre og vi har såpass godt et vennskap oss imellom at jentungen kommer hit om hun vil og drar dit om hun vil også. Når hun blir ungdom avgjør hun vel helt sjøl hvor hun vil sove fra dag til dag tenker jeg.

Skrevet

Enig med deg 11:45, en fryktelig hånlig holdning:-(

Og synes hun over deg ikke helt har forstått hovedinnlegger. Det er ingen som snakker om at barna deres er en "klamp om foten" her? Har ikke lest en plass om at de som har svart synes at barna dere er et ork?? Det er det du selv som preiker om!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...