Gå til innhold

Burde anonyme mammaforum forbys?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en innlink til en bloggpost i går, som gjorde at jeg fant en drittsleningstråd her inne. Jeg begynnte å lese litt på dette forumet og fikk flashback fra tiden hvor jeg var forumvanker.

Jeg har skrevet ett blogginnlegg om dette, hvor jeg legger ut tanker om hvor sunne disse mammaforumene er for mødre, de som ønsker å bli gravide og andre som bare er inne for å lage helvete.

Burde anonymiteten forbys? Er det på tide å innse at den høye takhøyden er farlig? At vi skaper et samfunn hvor det er greit å slenge dritt bare fordi man sier meningen sin?

http://anehagen.com/2011/09/28/kvinnfolk/

Hadde det vært fullt navn slik som på facebook tror jeg mange av diskusjonen her inne hadde sett helt anderledes ut.

Ha en flott dag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns kanskje det var feil med link til din blogg..men du er ganske hard i dine uttalelser selv. Spesielt i den bliggen din,temmelig egoistisk,uten selvinnsikt i det hele,lite forståelse for kvinner generelt..

Og når du nå legger inn dette her...så rumbler du i høneflokken her!

Hvorfor bryr du deg om det egentlig. Du er jo ikke noe bedre når du skriver her for å provosere?

Det beste hadde vært om du HEVET,deg over det?

Syns du gjør aaalt for mye av dette: storm i ett vannglass!

La oss ha denne siden ifred. Det er ikke alle her som er "slemme"

Skrevet

Syns også¨det er feil med link til din blogg, som ikke virker spesiellt gjennomtenkt. De fleste her inne er faktisk greie jenter som har god nytte av å kunne stille hverandre anonyme spørsmål.

Hvorfor blander du deg?

Skrevet

Like interessant som alle de andre innleggene om akkurat det samme.

Skrevet

Forbys, absolutt ikke. Men det burde bli mye strengere kontroll på det som blir lagt ut. Det virker som om hele knappen fritar folkevett, og fraværet av moderatorer er tydeligvis høyt her inne.

Anonymforum kan være flott det. Det er folkene I det som kan være problemet.

Og dere legger ut om hvor kvass hun er i klypa o.l.

tterfulgt av "hvorfor bryr du deg?"

Når en blir slengt dritt om så bryr en seg. Hvorfor bryr DERE dere om hun skriver om tilbud fra gifte menn, dersom det ikke angår dere uansett?

Joda, noe kvasst var det, og litt høyt på strå, absolutt. Men om man ikke er truffet av det hun skriver så hvorfor bry seg om DET? HUN har ikke langet ut mot noen av dere. Ikke nevnt navn eller bosted på noen. Jeg skjønner svært godt at det kan være sårende selv om det ikke er direkte drittslenging, men det blir likevel feil å lange ut sånn, for å så spørre hvorfor HUN bryr seg..

Skrevet

sug lut tror ikke du har fått med deg hele historien her..ut på glattis her assa!

Skrevet

Dette er jo reint morsomt.

Leste innlegget om AneH i går og tok en titt i bloggen også. Kunne ikke finne noe galt der.

At man blir lagt ann på av gifte menn som er ute på tur er ikke noe nytt fenomen. Det har jeg også opplevd flere ganger. Da veide jeg ca 120 kg og så helt sikkert forferdelig grusom ut i følge de flestes mening om overvektige. Hvor vidt man er penere enn kona eller ikke har vel ikke så mye å si dersom denne gifte mannen finner deg tiltrekkende. Utseende betyr ikke alt.

Og for dem som måtte lure, nei, kunne ikke falle meg inn og legge meg til med en gift mann selv om jeg var feit.

Skrevet

Alle har MEININGER !!!!

Korfor skal alle sitte som nikkedokker ?

Skrevet

egentlig burde den forbys da enkelte slenger så mye dritt at det kan ødelegge liv

Skrevet

Forskjellen på dere er at du sikkert ikke antar at de kontakter deg fordi de er gift med grå mus, og synes du er mer spennende og sexy, fordi de velger de "rene" og uskyldige (og kjedelige) jentene til å få barn med.

Skrevet

Anonyme (mamma)forum burde ikke forbys.

Naive tåper, som sluker alt som finnes her med hud og hår, og tar alle svar blodseriøst derimot, burde forbys.

Ærlig talt; hvem er det som henvender seg til et anonymforum, som syder og koker over av utblåsninger fra hormonelle og temperamentsfulle småbarnsmødre/gravide, og bestemmer seg for å ta samtlige svar like blodseriøst som om de kom fra en psykolog?

Det er slettes ikke dumt med et anonymforum hvor folk kan få blåse ut sin aggresjon og frustrasjon. Men folk som ikke skjønner ironi, overdrivelser eller sarkasme, og som føler seg personlig angrepet, burde heller innse sine begrensinger og ikke besøke slike forum. Dette i stedenfor å forlange at hele verdens burde innrettes etter deres personlige verdensbilde.

Skrevet

Nå har jeg ikke lest alt inne på den tråden du lar deg hisse opp av, men når du skriver en blogg AneH så er det offentlige skriverier. Du kunne vært anonym på din blogg også men valgte å ikke være det. Her inne diskuteres ofte offentlige skriverier.

Når du på din blogg nærmest antyder at menn er utro fordi damene er grå mus så må du regne med diskusjoner rundt den påstanden. For påstanden er jo helt på trynet. Se på kjendisverdenen f.eks. men alle disse vakre damene som blir bedratt av sine menn, Eva Longoria, Sheryl Cole, Sandra Bullock osv. bare for å nevne noen er disse grå mus?

Hvorfor noen er utro har ofte helt andre grunner enn at deres partner er en grå mus. Når du i tillegg gjør det personlig ved å insinuere at det er derfor gifte menn vil ha deg fordi du ikke er en grå mus må du skjønne at diskusjonen også blir personlig om deg. Du har selv valgt å involvere deg selv i argumentet. Og du har selv bragt inn utseende som en del av det og da indirekte sier du jo at du er penere og mer interessant enn alle disse husmødrene som bare er grå mus.

Du snakker om utroskap som om det er kvinnens feil at mannen deres legger an på deg fordi kvinnen hans er jo en grå mus - dvs. kjedelig og tar ikke vare på seg selv. Da legger du jo opp til diskusjoner som også kan bli personlige helt selv.

Før du sier at anonymtforum har skylden bør du ta en titt å egne formuleringer, kanskje du innser et og annet?

Skrevet

Jeg hever meg så absolutt over det, men synes tankegangen til enkelte og uttalelsene ikke minst er intressante. Grunnen til at jeg skrev Kvinnfolk innlegget mitt var på bakgrunn av det jeg fant når jeg kom inn i dette forumet i går. Jeg leste en del av diskusjonene på dette anonymforumet og jeg fant det rett og slett sjokkerende hvordan enkelte oppfører seg mot andre mennesker. Tydeligvis fordi de sitter bak en PC og gjemmer seg med anonyme nick. Og da sikter jeg IKKE til innlegget som handlet om meg og bloggen min. Den var jo sukkersøt i forhold til enkelte andre tråder her inne.

Jeg leste innlegg fra kvinner/mødre som slet skikkelig psykisk fordi de hadde vært her inne, og fortalte om sin historie for så å bli spyttet på av enkelte brukere ordmessig.

Veldig trist synes jeg, og jeg tror ytringsfriheten har overskredet en grense.

Skrevet

Uten linken er jo hele poenget borte. For det er jo blogginnlegget som inneholder tankene omkring anonyme mammaforum.

Jeg blander meg fordi jeg engasjerer meg i hvordan andre mennesker har det. Når jeg leste enkelte av trådene her inne fikk jeg rett og slett tårer i øynene og ble oppriktig lei meg på skribentens vegne. At voksne kvinner oppfører seg slik som enkelte her inne gjør synes jeg er veldig trist.

Jeg har ikke noe problem med andre menneskers meninger om meg, det er ikke derfor jeg skrev blogginnlegget "Kvinnfolk". Jeg er sterk nok psykisk til å vite hvem jeg er og stå for det jeg mener, og folk må få mene det de vil, uansett om det er sant eller ikke.

Men det er andre som spør om råd og forteller om vonde ting som får reaksjoner som kan skade dem psykisk. Når vi har regler for alt mulig i landet burde vi hatt strengere regler mot mobbing også. Derriblant bruken av anonyme forum. VG nett og mange andre nettsider stengte muligheten for å være anonym for noen måneder siden. Jeg synes det er viktig å ta en diskusjon rundt anonyme mammaforum også.

Skrevet

Det antar faktisk ikke jeg heller. Jeg spurte om det kunne være en av mange grunner i en åpen dialog med egne tankesirkler. Jeg har opplevd å være den "går" musen i ett forhold tidligere, og tror så absolutt ikke at jeg får henvendelser fra gifte menn fordi jeg er så jævlig deilig. Jeg er tilgjenngelig (tror dem) i en by de skal til med jobben. Tror dere virkelig at jeg tror de KUN kontakter meg? Nei idiotene går gjennom alle profilene på sukker som bor der de skal og sender samme meldingen til alle, det er jeg sikker på.

Blogginnlegget handlet om sex kjøp og at det å ville spandere middager, hotellrom, weekendturer osv også er å kjøpe sex!

Skrevet

Jeg reagerte på ANDRE tråder inne på dette forumet og på bakgrunn av det og mine egne erfaringer som forum vanker i mange mange år, skrev jeg ett blogginnlegg om anonymitet, mobbing og mammaforum.

Det kan man lese hvis man følger linken i tådstartinnlegget mitt.

Kommentaren din om blogginnlegget mitt har jeg ingen invendinger mot, for selvfølgleig må folk få si det de mener om både innleggene mine og meg. Det må alikevell være rom for å motargumentere feil påstander, selv om man har skrevet ett offentlig innlegg.

Jeg synes tema jeg tar opp når det kommer til kvinnfolk er et viktig tema og det tror jeg også andre synes når jeg leser noen av trådene her inne. Voksne kvinner som oppfører seg som om de er 10 år sjokkerer meg rett og slett. Glemmer dere at det sitter mennesker bak PC'en der? Ei fortalte om søsteren som holdt på å begå selvmord fordi hun ble hakket på så mye her inne. Noen fnøs av det, men hva hvis det er sant? At dere har fått ei til å ønske å ta sitt eget liv?

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det, selv etter å ha lest blogginnlegget. Jeg trives her inne og føler ikke at man må være negativ eller slem for å kunne "henge" her inne. De fleste skriver her inne fordi dette ikke er facebook, vi vil ikke snakke med venner og bekjente (eller være identifiserbar for dem) når vi lurer på hvordan hemoroider behandles, om det vi føler er unormalt eller når vi lufter tanker om samliv, samvær, jobb eller andre sensitive temaer.

Hadde det vært fullt navn slik som på facebook hadde garantert mange av diskusjonene her inne vært noe helt annet enn idag. Da kunne vi heller vært på facebook.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...