Småbruk Skrevet 29. september 2011 #1 Skrevet 29. september 2011 Hva er det folk flest betaler når bidragspliktig tjener ca 450.000 i året? Jeg synes det er så merkelig at det er så stor ulikhet mellom bidragsstørrelsene når inntekt mellom far og mor er gansle like i de sakene vi har sammenlignet. Jeg skjønner jo at en del forskjeller blir det jo mtp lån, bosted, antall "nye" barn o.l. Men at det skal skille så voldsomt. Eksempelvis betaler kameraten til mannen min veldig lite (1.800) for to barn, min mann betaler 3.400,- og ei på jobben snakker om at hennes mann betaler nesten 4.000. Felles for disse tre sakene er at far tjener ca 400.000-450.000 og mor (bidragsmottaker) ikke jobber men har ytelser fra NAV. Disse ytelsene har også sikkert ulik størrelse da... Ingen av mødrene har hatt inntektsgivende arbeid eller utdanning. Jeg hører jo ogå om fedre som betaler opp mot 6.000 kr for 2 barn??? Så jeg lurer på statistikken her, hva betaler din mann i bidrag og hva tjener han? Og selvf hvor mange barn har han til sammen (hvor mange han betaler bidrag for og hvor mange han bor sammen med)...
Småbruk Skrevet 29. september 2011 Forfatter #2 Skrevet 29. september 2011 tenker i utgangspunktet på bidrag for barn med samvær annenhver helg + 1 dag
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 29. september 2011 #3 Skrevet 29. september 2011 Jeg får bidrag for 1 barn med samvær annenhver helg på 2340,- Er student selv.
*Lissi* Skrevet 29. september 2011 #4 Skrevet 29. september 2011 Jeg motar 3600,- for to barn. Far tjener ikke så mye som 400 000 da. Han har i alt 4 barn. Han har barna en langhelg i mnd. Torsdag til mandagsmorgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå