Gå til innhold

Noen revisorer her? Studere revisjon, BI Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne å studere neste høst, men er litt usikker på hva jeg vil.

Ønsker en utdannelse som så og si sikrer meg en god jobb og en grei lønn. Jeg vurderer revisjonsstudiet ved BI. På videregående hadde jeg økonomi i 1.klasse og husker at jeg likte det veldig godt (er 9 år siden så kan ikke huske akkurat hva vi gikk igjennom :P) og at jeg tok det lett. Gikk ut med en femmer. Hadde også rettslære i 2. og 3. klasse og tok det lett og fikk en femmer her og.

Kan dette studiet være noe for meg??? Må sies at jeg haaater matte og er helt forferdelig dårlig i det, men det er vel ikke så relevant her?

Noen revisorer her som kan dele sine erfaringer? Hvordan var studietiden, hva slags jobb har dere i dag (og gjerne utdyp arb.oppgavene deres litt) og hvor mye tjener dere?

Noen som forresten har peiling på opptaksgrensa til BI, evt. hvor man kan finne ut av det på nettet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke revisor ennå, men ble ferdig med en bachelor i revisjon nå i vår. Da jeg er glad i både tall, jus og å jobbe med mennesker, passet det bra for meg.

Du må jo ha matematikk og statistikk på revisorstudiet da. I tillegg er det jo mye tall i alle regnskapsfagene (dog ikke komplisert matematikk der da).

Studietiden var bra. Det var en del å gjøre selvsagt, men ikke mer enn at det var overkommelig. Jeg har ikke fått jobb innen revisjon ennå (passet jo ikke så bra at revisorplikten for små selskaper ble tatt bort i år, og at de små revisorselskapene dermed ikke ansetter noen før de ser hvor stor andel av kundemassen de mister), men håper på å få det etterhvert. Men jeg jobber iallfall innen økonomi nå, og trives med det.

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg vet at man må ha matte 1.året ved BI, men dette skal jeg nok klare å komme meg igjennom hvis jeg jobber knallhardt og tar forkurset de tilbyr. Jeg lurer mer på hvordan det er med matte i de andre fagene.. Altså, forstår jo så klart at det er mye tall ;) Og jeg var som sagt god i økonomifaget på vgs. Men MATTE MATTE (hehe, hvis du skjønner) er virkelig ikke min sterke side. Og jeg lurer på om det er mye matte innbakt i resten av fagene? Ikke tall eller økonomi, det er jo veldig greit.

Har hørt noen si at revisorutdanningen kommer til å "dø ut" da det ikke er så stort behov for det lenger.. Er det noe i dette?

Hvordan ser dagene til en revisor ut?

HI

Skrevet

Hei

Jeg er revisor, og har bare VERDENS BESTE jobb!! Men familievennlig, det er den ikke. Fra februar og ut mai er det en god del overtid, akkurat hvor mye avhenger av hvor du jobber. Selv jobber jeg i et lite revisjonsselskap (privat sektor). Storkoser meg på jobb.

Tror ikke du skal bekymre deg for matten, er lite "matte matte" (som du kalte det) i de øvrige økonomifagene.

Tror neppe revisjonsyrket kommer til å "dø ut", men det blir nok større rift om jobbene. Men dette avhenger jo selvfølgelig av hvor mange av de små selskapene som velger vekk revisjonen. Vi bør vel også være forberedt på at grensen for hvem som må ha revisor vil øke mer etter hvert.

Lykke til med valg av studie!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...