Gå til innhold

Hvordan avvise barns venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente som går i første klasse. Hun har noen nære venner som hun har kjent lenge og som hun er mye sammen med etter skolen. I skoletiden (og på SFO) er hun sammen med mange forskjellige. "Problemet" er at det er så mange som vil være sammen med henne, mens hun egentlig heller vil være litt alene med fammilien. Flere ganger i uka er det mødre som hinter kraftig eller spør direkte om ikke deres barn kan få komme på besøk til oss. Det er både gutter og jenter.

Hvordan avviser man dem uten å ødlegge det gode forholdet ungene har på skolen? Det dreier seg jo ikke om at datteren min ikke liker dem, bare om at det blir for mye å treffe noen nesten hver kveld, og gjerne flere på en gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Det er blitt litt mye besøk i det siste, hun har lyst å bare være med familien nå, men tar gjerne mot besøk om noen uker" Feks? Du må bare si det som det er! De fleste mødre skjønner vel at unger trenger familietid også vl?

Skrevet

Det er vel bare å si til alle sammen at det ikke passer... Jeg er en sånn mor som inviterer oss/mine barn på besøk til andre. Jeg har sagt klart fra at jeg forventer at de sier fra hvis ikke det passer:)

Skrevet

Ville bare sagt at dere har planer f.eks. I ukedagene syns jeg ikke barna trenger ha med seg venner hver eneste dag. Etter skoe OG sfo må det da være litt behov for å roe ned, gjøre noe lekser(?), spise middag og sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...