Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 At jeg er den eneste som ikke har kvalitetsdress til barnet mitt :s Hvordan skal man reagere på noe slikt??
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #2 Skrevet 28. september 2011 Jøss, hva slags dress har du da?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #4 Skrevet 28. september 2011 Går jo ikke ann å si noe sånt?! Herlighet, den var drøy! Med mindre du har tredd på ungene en søplesekk så må vel dressen være mer enn god nok?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #5 Skrevet 28. september 2011 Jeg ville spurt hva de mente med den kommentaren. Kanskje det var et dårlig forsøk på å si at dressen din ikke holder mål?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #6 Skrevet 28. september 2011 Jeg skal ikke være ekkel, men om de mente at du har en dress som ikke holder mål (at barnet blir kald, våt, klam, har dårlig passform etc.) så kan det være verd å investere i en ny og bedre dress. Var det kun "merkevare-piss" så ville jeg tatt det opp med styrer.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #7 Skrevet 28. september 2011 har en helt vanlg dress fra OBS... :/ HI
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #8 Skrevet 28. september 2011 Da hadde jeg først spurt hva som gjorde den til en "ikke" kvalitetsdress for så å spørre hva de anbefaler i stede.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #9 Skrevet 28. september 2011 Hadde selvfølgelig spurt hva de mente med det! Er ikke dressen "rett" merke, eller er ungen faktisk den eneste som blir kald og våt når de er ute?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #10 Skrevet 28. september 2011 Om ikke dressen er bra så sier en alikevel ikke at hun er den eneste uten kvalitetsdress. Plikter en å gå i Reima i den bhg for å være godkjent?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #11 Skrevet 28. september 2011 Da så. Stygg måte å si det på, men Friends dressen er ikke spesielt bra.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #12 Skrevet 28. september 2011 Ungene mine har både gått med gamle arve-dresser, dresser kjøpt på OBS, på tilbud ellers... cubus-dresser osv. Og vi har aldri fått noen kommentar, hverken på kvalitet eller at ungene har vært kalde/våte eller lignende.. Har jo brukt ull under, så ungene har klart seg fint. For noe tull å si. Barnehagen har ikke noe med hva slags dress ungen har, men kan si i fra hvis ungen blir kald eller våt eller lignende... men uten å kommentere at det er fordi dressen ikke er en kvalitetsdress... makan til sosse-tull. Hadde først blitt veldig såret jeg tror jeg, og så blitt forbannet..
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #13 Skrevet 28. september 2011 hvilken dress fra obs er dette? regner med at det ikke er vinterdress. men vi har hatt vinterdresser fra obs i 2 år nå. ungen min har aldri vært, klam, kald eller våt.... jeg elsker de dressene! vi var ute en hel dag i akebakken, måtte flere ganger sjekke gutten om han var våt i rompa, men nei. å det var masse smelta snø og vann i akebrettet men dressen holdt tett den
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #14 Skrevet 28. september 2011 23:02 Hvorfor mener du at friends dressen ikke er spesielt bra? I 2009 kom denne dressen best ut i test. Den gjorde det bra i 2010 og, men skåret lavere på rivefasthet. Jeg har hatt denne dressen til min gutt de siste to årene. Nå går han i andre og har ytret ønske om to delt. Dette er eneste grunn til at jeg ikke går for den i år og.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #15 Skrevet 28. september 2011 Du skal ikke trenge å føle deg presset til å kjøpe en dyr reima dress til barnet ditt. Om det var en annen forelder som kommenterte er det vel ikke så mye å gjøre med det, men når en barnehageansatt sier noe sånt er det galt. Dessuten er vel coop sine dresser (og andre klær) av kvalitet! Det er langt ifra noe søppel! Så det ER jo kvalitetsdress du har, for den er til og med testet og klart seg bra i testene som er gjort de siste årene. Tull og tøys fra en dum (beklager at jeg høres ut som en 3 åring, men ble så provosert) barnehageansatt.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #16 Skrevet 28. september 2011 00.27 her Hilsen en som har reima-dress. Så jeg følte meg ikke så truffet.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #17 Skrevet 29. september 2011 Veldig ufint! Om dressen ikke er god nok, holder det lenge å si at barnet blir vått/fryser. Da vil jo foreldre investere i ny dress.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #18 Skrevet 29. september 2011 Kjenner jeg blir så provosert av ansatte i barnehagen som gulper opp det ene etter det andre. Hva skjedde med å bruke hodet litt før man slenger ut kommentarer? De høstdressene som brukes ute nå er det jammen ikke stor forskjell på. Er noe helt annet når man kommer lenger ut på vinteren og det blir kaldt og vått om hverandre. Ansatte i barnehagen skal sørge for at barna har det bra når de er ute og si i fra til foreldre om at klærne har blitt for små eller om dressen ikke er varm nok. Det å slenge ut at hun er den eneste uten merkedress er bare frekt! Vi ansatte skal ikke drive slikt kjøpepress. Alle skal føle seg velkommen enten de har dress til 2000 eller 200. Hilsen ped leder.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #19 Skrevet 29. september 2011 Er det REIMA dress diskusjonen på Barnimagen dei har lest. Kva har du med kva eg kjøper. Det hadde jeg sakt.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #20 Skrevet 29. september 2011 HÆ? Seriøst? Blir helt sjokka jeg. Har selv både dyre dresser til 1600 kroner og arvede billigdresser til barna mine, vi bytter på og bruker om hverandre. Så lenge ungene er varme, ikke har en dress som trekker vann og klarer bevege seg i den har barnehagen å være fornøyd! Jeg har aldri fått en eneste negativ kommentar om tøyet til ungene mine, eneste gangen de sa noe var da jenta mi fikk hull i rumpa på regnbuksa, og da selvfølgelig måtte ha en ny. Hadde jeg fått en kommentar som den du beskriver hadde jeg virkelig stoppet opp og forlangt en forklaring. Hva mente de med det? Når var ungen kald? Har ungen blitt våt gjennom? Er det noe galt med passformen så den er vanskelig for dem å få den på? Eller hva mener de egentlig? De skulle virkelig fått begrunnet den uttalelsen og den skulle begrunnes godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå