Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article699203.ece "– Spedbarnsavføring er som salve på huden dersom barnet bare spiser morsmelk. Om babyens hud er fin, trenger du ikke vekke den for å skifte bleie. Eldre barn som har begynt med annen føde, og som har avføring som lukter, må selvsagt få ny bleie, sier Misvær. " Er det ikke slik dem får urinveisinfeksjon da?Avføring skal jo taes bort med en gang uansett...jeg har hatt nyrebekkenbetennelse på jenta vår når hun var noen uker gammel og hun har nå et arr på ene nyra... Legene sier at det ikke er vår feil at det er kommet av noe annet, men jeg er sååå super nøye med beieskift, både når det gjelder tiss og bæsj.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #2 Skrevet 28. september 2011 Her skiftet vi bleie på jenta så lenge hun fikk nattmåltidet, uansett om det var bæsj eller ikke. Syns ikke barn skal ligge med bæsj i bleia uansett alder!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #3 Skrevet 28. september 2011 Ja, det har jeg aldri hørt før. Har alltid trodd man må ta bort bæsjen med en gang. Svir det ikke? Og blir det ikke sår?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #5 Skrevet 28. september 2011 Rareste jeg har hørt. Gutten min ble i hvert fall sår hvis han lå med bæsjebleie for lenge, og han fikk kun morsmelk de første månedene.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #6 Skrevet 28. september 2011 Hun er nok inne på noe der, den godeste Misvær.. Med nr 1 spratt vi opp for den minste prump. Med nr to var det nesten alltid bæsj når hun våknet, og ingen av oss hadde hørt at hun hadde levert ila natta.. Minstejenta var aldri en eneste gang sår i stumpen som baby. Brukte heller ikke en eneste salve eller krem. Skyllet godt med vann og klappet tørrt..
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #7 Skrevet 28. september 2011 Jeg reagerte også på akkurat det med bæsjen... Men vi skifter aldri bleie på natten, ser ikke vitsen med det. Vi har alltid skiftet bleie med ca tre timers mellomrom og selvfølgelig når de har bæsja da. Jeg vet forresten om mange som skifter MED EN GANG barnet har tisset bittelitt. Det synes jeg er unødvendig.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #8 Skrevet 28. september 2011 Her skifta vi på ungen om det kom noe i bleia, samma om det var natt eller dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå