Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 pengene er ja greie og ha, men ikke avhengi av de, de går med til barna, men hadde fint klart oss uten. syns det er så synd at folk er avhengi av disse pengene,.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #2 Skrevet 28. september 2011 Jeg syns det er fryktelig synd at foreldre ikke kan stave ordet "avhengig". Samtidig vil jeg oppfordre deg til å donere barnetrygden til veldedighet siden du ikke selv trenger disse pengene.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #3 Skrevet 28. september 2011 Ja det er vi. Som alene mor og student er det ikke så fett økonomisk. Aller helst skulle jeg ønske jeg kunne spare den på konto til tulla, men det får komme siden nå jeg er ute i jobb igjen.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #4 Skrevet 28. september 2011 Tja, litt avhengige kanskje. Men jeg syns virkelig ikke det er synd på oss Jeg syns vi har et rikt og fantastisk liv. Og jeg blir litt oppgitt over de som syns alt handler om materielle saker og penger. Vi som ikke har så mye har det faktisk ikke så verst vi heller
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #5 Skrevet 28. september 2011 Ja, det er jeg og det er vel nettopp derfor man får barnetrygd: For å spe på hverdagsøkonomien slik at ting blir bedre for barna. Jeg hadde sikkert også klart meg uten om jeg måtte. Man klarer seg alltid og med barnetrygden så klarer vi oss bedre.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #6 Skrevet 28. september 2011 De fleste hadde vel kanskje greid seg på ett eller annet vis, men barnetrygden er der jo for å sikre at barnet får en grei oppvekst. Det er jo ikke "synd" at folk trenger de pengene for de det måtte gjelde, det er vel heller bra at barnetrygden kommer! Kanskje det heller er "synd" at de som selv mener de ikke trenger pengene får de? Er du villig til å gi slipp på barnetrygden?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #7 Skrevet 28. september 2011 Hvorfor er det så synd da? Barnetrygden utgjør 4000,- i mnd. Disse tusenlappene gjør at vi kan jobbe litt mindre og heller være sammen med barna, en periode hadde vi i tillegg kontantstøtte. Disse ordningene gir økonomisk rom stort nok til at man kan legge opp hverdagen litt annerledes når barna er små, vi kan ihvertfall det. Heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #8 Skrevet 28. september 2011 Absolutt IKKE avhengig nei men disse pengene går til unga:) Sparing blandt annet
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #9 Skrevet 28. september 2011 jeg trodde barnetrygden lå på rundt 900 kr mnd jeg......... men 4000?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #10 Skrevet 28. september 2011 Folk har ofte mer enn bare 1 barn
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #11 Skrevet 28. september 2011 Da har'a sikkert fire unger da, vettø
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #12 Skrevet 28. september 2011 Og jeg synes det er skrekkelig synd at voksne folk ikke mestrer skrivekunsten ordentlig. Vi alle har våre kors å bære...!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #13 Skrevet 28. september 2011 Er ikke bare voksne folk her inne..
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #14 Skrevet 28. september 2011 Jeg er student og alenemamma til to, så jeg kan trygt si at vi ikke hadde klart det økonimisk om jeg ikke hadde fått den.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #16 Skrevet 28. september 2011 er alene mamma til to og tjener ikke fett, så ja! Er litt avhengig av den ja . Og no er jeg faktisk blakk og gleeeeder meg til den kommer!!!!! Fint for deg at du IKKE trenger den men hvorfor bryr du deg om andre?? Fatter d bare ikke..
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #18 Skrevet 28. september 2011 Ja den går rett i barnehagerekninga.. Så sitter ikke akkurat å venter på den..
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #19 Skrevet 28. september 2011 Nei, vi er overhodet ikke avhengig av barnetrygden, den går rett på konto/fonds. Jeg synes barnetrygden likevel burde økes, i alle fall litt, OG behovsprøves! Det er bare tull f.eks. vi som har lite gjeld og gode inntekter skal motta en tusenlapp pr barn pr. mnd. Hva er en tusenlapp, liksom? Derimot kunne 1500 kr pr barn pr mnd være et reelt bidrag for dem som trenger det. Og ja, jeg tror det er mange som trenger barnetrygden.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #20 Skrevet 28. september 2011 Jeg er totalt avhengig av den. Og synes det er så utrolig av sånne som TS her å "rakke ned" på oss som trenger den. Kan du ikke bare si ifra deg den, da? Kanskje BT burde gå ut ifra inntekt den, og. Og livssituasjon. For er du alene med et barn 100%, som jeg er, og ikke ønsker å jobbe deg ihjel, så er den faktisk veldig god å ha. JA, jeg valgte selv å få barnet, men jeg valgte ikke å leve som jeg gjør nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå