Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 og trengte pleie og medisinsk hjelp, ville du følt deg trygg og ivaretatt dersom du visste at helsepersonellet som skulle hjelpe deg hadde deltatt i Big Brother og posert halvnaken i manneblad? Eller ville du kjent på fordommer som at en person med en slik fortid umulig kunne inneha god nok kompetanse og faglig forsvarlighet til å jobbe med syke mennesker?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #2 Skrevet 28. september 2011 Det er nå jeg er glad for at jeg ikke ser på reality tv og slikt for da får jeg ikke med meg hvem som er med og at den neste tannlegen jeg treffer på kanskje er Naken-Jonas fra Paradise Syden.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #3 Skrevet 28. september 2011 så lenge en kan jobben sin, så spiller det ingen rolle.... men sant nok er det ikke så positivt for alle å delta i slike ting,men tanke til forhold til familie. men ikke alle som er med på slikt driter seg ut heller da
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #4 Skrevet 28. september 2011 Så du mener at en "sånn" person har dårligere evner enn andre? Snakk om å sette folk i bås! Jeg tror på at folk utvikler seg gjennom erfaringer, og ingen erfaring er bortkastet. Ja til et fargerikt fellesskap, uansett hudfarge, legning eller strippeerfaring!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #5 Skrevet 28. september 2011 Jeg har problemer med å se for meg at "særiøse" folk som leger osv deltar i slike program.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #6 Skrevet 28. september 2011 denne personen er ikke dårligere enn andre,men det er ikke det d er snakk om. det er å bli tatt seriøs
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #7 Skrevet 28. september 2011 Jeg hadde uten tvil hatt fordommer. Big time! Jeg så i Vi Menn en bimbo som gjerne ville bli sykepleier eller lege på barneavdelingen. Yeah right, tenkte jeg da. Jeg kan ikke se for meg at spesielt mange sykehus vil ansette en bimbo i en slik stilling.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #8 Skrevet 28. september 2011 21.40 her. Og med bimbo mener jeg altså en som knuller på tv, poserer naken/ halvnaken i blader, og generelt ser ut som Barbie attpåtil.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #9 Skrevet 28. september 2011 Jeg tror ikke at en pleier eller behandlers empati og omsorgsevne er dårlig fordi de hadde et stort behov for å være B eller C kjendis i sin ungdom nei. Jeg har nok noen fordommer jeg også, men ikke mot dette. Unge PR-kåte ungdommer kan fint bli voksne mennesker med gode menneskekunnskaper og omsorgsevne. De trenger nødvendigvis ikke være så uintelligente heller (selv om f.eks en hjelpepleier trenger være den skarpeste kniven i skuffen for å gjøre en super jobb).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå