Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 Har hengt meg litt oppi i ting nå i det siste, men føler mentaliteten har endret seg, føler folk er generelt lite hjelpsome nå, særlig sammenlignet med før. Stopper bilen opp er det skjeldent noen som stopper, og aldri noen som tilbyr seg å dytte. Spør man om å låne startkablere så virker folk sure. Må man låne en telefon så blir folk litt irritable. Naboer vil helst ikke låne. Ut noe eller hjelpe til med noe. Folk kan liksom ikke spørre noen om hjelp, folk vil ikke være til bry, og det er jo ikke rart for slik blir man oppfattet også om man spør om noe. På jobben er det helt ekstremt synest jeg, følerr folk ikke skal hjelpe til med noe, ogikke kan ta noe med et smil. Min bil går forresten som ei klokke, det eneste eksempelet der som var mitt var startkablene. Når jeg derimot var ung så hadde jeg et gammelt vrak med sine nykker, og det var alltid hjelp å få. Nå blir folk liksom sure for at en bil våget å stoppe slik at de ikke kom frem, i stede for å springe ut åndytte litt for å flyt ibtrafikken.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #2 Skrevet 28. september 2011 Folk har ikke så god tid lengre. Jeg tror mye ligger der. Man vil, men man har ikke tid så man tenker at det er sikkert noen andre som har tid og som vil stoppe. Når det er sagt så opplever jeg ofte at folk stopper opp. Bilen min havarerte her for litt siden og da var den en hyggelig ungdom som stoppet. Og jeg forsøker selv å være flink til å stoppe opp og tilby hjelp, men jeg kan sikkert (som mange andre) bli flinkere til å se litt opp og ikke bare stresse med mitt eget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå