Gå til innhold

Er jeg for lite sammen med ungene mine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber ganske mye, og har lang reisevei til jobb. Men jeg stortrives på jobben, har verdens beste kollegaer, tjener veldig bra og synes at pendlingen fungerer helt greit. Problemet er at "alle" rundt oss synes at jeg er for lite sammen med ungene (3,5 år og 1,5 år), og kommer til stadighet med bemerkninger om hvor mye jeg jobber osv osv. Når jeg ikke er hjemme er det mannen min som tar hånd om ungene, og han er utrolig flink med dem, mye flinkere enn meg.

Har lyst til å høre deres synspunkter på om jeg er for mye borte fra ungene mine. Hvordan min arbeidsuke er ser dere under:

Mandag: Reiser 08.00, hjemme 15.45 (jeg leverer og henter i bhg)

Tirsdag: Reiser 08.00, hjemme 15.45 (jeg leverer og henter i bhg)

Onsdag: Reiser 07.00, hjemme 19.00

Torsdag :Reiser 07.00, hjemme 20.30

Annenhver fredag: Reiser 07.00, Hjemme 19.00

Annenhver fredag :Fri, har ungene hjemme fra bhg

Annenhver lørdag: Reiser 08.00, hjemme 17.00

Annenhver lørdag: Fri

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at du har litt liten tid med barna. Men, hva jeg mener spiller vel ingen rolle? Om det passer deg og din familie er det vel det som teller?

Har du dårlig samvittighet fordi du er mye borte, eller tenker du over dette pga at det er så mange som sier at du er lite sammen med barna?

Skrevet

Du ser ungene dine mer enn jeg ser min, og jeg har aldri hørt noe så teit som at jeg er for lite sammen med han. Syns hverdagen din høres fin ut - særlig siden du har såpass mye fri fra jobb :)

Skrevet

Du jobber da ikke mye?

Hvis du bruker det meste av tiden du ikke er på jobb sammen med ungene ser du dem veldig mye tter min mening. Hadde du vært mann hadde du fått høre hvor flink du var og hvor mye tid du bruker med ungene. Med mindre du sttter hjemme og jobber eller farter ute, det meste av tiden du er hjemme ser jeg ikke problemet.

Skrevet

Nei, i utganspunktet har jeg ikke dårlig samvittighet for at jeg jobber så mye, men når "alle" rundt oss hele tiden må kommentere det, så begynner jeg jo å tvile på om jeg faktisk prioriterer helt feil. Vi har jo ikke et vanlig familieliv der alle spiser middag sammen hver dag, og finner på ting på ettermiddagene så det er derfor jeg blir så i tvil her...

Skrevet

Jeg vil nesten tro at du ser barna dine mer enn mine.

Jeg jobber fullt, og drar på jobb før de står opp. Henter de i barnehagen ca 15.45. Så da har vi ca 3,5 t før sengetid.

Jeg syns det er spesielt at "folk" rundt dere kommenterer at du har lite tid med barna, er de ute etter å gi deg dårlig samvittighet?

Barn har også godt av å ha foreldre som trives med seg selv, og en jobb man trives i syns jeg er en fordel :)

Skrevet

Når du ikke er sammen med barna, så er de sammen med far som du sier de har et utmerket forhold til. Du ser da ikke barna dine så lite, jeg er sikker på at om det var en far som jobbet sånn ville ingen reagert.

Skrevet

Om du er for lite sammen med ungene dine er det jo kun du som kan svare på. Og evt. dine barn etterhvert;)

For min del hadde ikke en en slik ordning vært greit. Her legges barnet tidlig i ukedagene så hver onsdag, torsdag og annenhver fredag hadde jeg så og si ikke sett barnet. Annenhver lørdag er det heller ikke mye tid til familie.

Vi er alle forskjellige og om det funker for dere og dere er jo alt bra. For min del hadde det vært feil prioritering.

Skrevet

Litt delt. Synes egentlig du er mye vekke, men de er vel med far når du ikke er hjemme? Så de er vel med en av dere. Jeg hadde ikke velle hatt det sånn, men folk er forskjellig.

Skrevet

Jeg synes du er mye borte jeg. Men om mannen er hjemme med barna og alle er happy så skiter du i hva "alle" sier!

Tror du de hadde sagt noe om det var omvendt???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...