Gå til innhold

Ringorm i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant dette tilfeldig ut idag.. jeg føler de ansatte burde informere oss foreldre om dette! Var foreldremøte tidligere denne uka, men ingenting ble nevnt. Vi ble bare bedt om å tømme garderoben hver fredag.

Syntes dette er ekkelt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ekkelt?

Men nå er ikke ringORM faktisk noen orm, men er et utslett som kommer av sopp.

Er vel ikke verdens undergang akkurat.

Skrevet

Ja jeg vet hva det er, det er hudsopp, og det er stor spredning av det i barnehagen nå. Jeg føler de kunne fortalt foreldrene om dette, det går på hygiene også. Spres like lett som lus. Jeg ville gjerne visst dette slik at jeg kan passe ekstra på om barnet mitt klør seg, slik at det ikke sprer seg mer.

Og ja.. jeg vet at det ikke er en orm..

Skrevet

Helt enig! Får fnatt ved tanken på at ungen min skal få det igjen. Da hun var to mnd fikk hun det. Det var så ekkelt. Og jeg aner ikke hvor det kom fra. Men jeg mistenker onkelen som driver med kontaktsport. Og han brydde seg ikke da jeg sa fra. Det er skikkelig ekkelt at det sprer seg men det er og ubehagelig når den kommer på huden. Klørsvir som f**n.

Så HI jeg er helt enig med deg!

Skrevet

Jeg har lest, jeg vet hva det er.. og jeg vet det behandles lett. Det samme gjør lus, men man må vite om det før det kan behandles.!!! Gosjameg! Sorry at jeg syntes det er ubehagelig at det er skikkelig mye hudsopp og jeg ikke får beskjed om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...