Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 Hvordan er det med det? Er det noe man må betale for privat, eller kan man få henvisning fra lege? Tenker da på ett på Reinsvoll jeg har hørt om. Er det kanskje andre i Oppland eller Hedmark-omerådet? Har ikke råd til å betale selv, men er under behandling av moderat depresjon. Hadde vært godt å være "for seg selv" en stund.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #2 Skrevet 28. september 2011 Røsymtunet på Jaren er et alternativ; http://roysumtunet.no/psykiatri.html
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #3 Skrevet 28. september 2011 Har selv vært inne på Reinsvoll i perioder, ble henvist av legen, og betalte kun en egenandel da, egenandelen regnes ut fra hvor langt opphold det vil bli. Veldig bra plass å være på hvertfall. Ring legen din og forhør deg med h*n, noen leger vil henvise via psykolog, i såfall får du 3 gratis timer hos psykolog, som deretter kan henvise deg til hvilehjemet.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #4 Skrevet 28. september 2011 Jeg jobber på en psykiatrisk døgnenhet og der har vi mange mennesker som kommer for å slappe av i sykdommen sin. De blir kanskje over helga eller i en uke eller to. De ønsker bare å slappe av, ikke ha noe ansvar med matlaging og hustell og jobb. Da snakker de med fastlegen eller den de går til samtale hos og de får en henvisning. Helt vanlig. Basert på det du skriver så ville du passet inn hos oss. Ps, det er under sykehuset så man betaler ikke for det.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #5 Skrevet 28. september 2011 Tusen takk for svar alle sammen Nå ble jeg faktisk optimistisk, og det er en stund siden sist Da ringer jeg legen og hører hva hun har å si. Er vel Reinsvoll som er mest aktuelt for meg tror jeg. Bor i Lillehammer-omerådet. HI
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #6 Skrevet 28. september 2011 Du som har vært på Reinsvoll før- var det lang ventetid for å få plass? HI
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #7 Skrevet 28. september 2011 Det varierer en del, men sist ventet jeg i 3 uker, gangen før der i nesten 2 månder. Den første gangen kom jeg inn etter bare noen dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå