Gå til innhold

Er likestillingen kommet så veldig langt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi bruker 1000 vis av kroner på hår,hud,negler,klær,sminke,trening,solarium osv? Slik at mannen fortsatt skal ha lyst på oss. Det er dama sin feil om han finner en annen, eller om han ikke vil ha sex.

Likestillingen har bare fått fokuset flyttet, vi er fortsatt taperene:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er menn som taper. Vil min mann finne ei annen så hans tap! Jeg burde da bare være glad for å bli kvitt han.

Så det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det.

Skrevet

Skjønner ikke..jeg bruker asså ikke mye penger på alt det du ramser opp.

Min man har lyst på meg hele tiden han da?

Skrevet

Ser jo nettopp slik ut i tabloid pressen

HI

Skrevet

Vel, forsøk å flytte blikket opp fra din egen navle! Det var da ikke direkte til deg HI pratet, men til samfunnet som sådan!

Skrevet

Det var da trist for deg at du har erfart at du må se ut som et oppstasa ludder for å fange menns interesser....

Jeg går til frisør når det trengs, bruker fuktighetskrem og mascara, er litt mer enn litt for rund - men har ikke opplevd at mannen min hverken er utro eller ikke har interesse for sex...

Så heldigvis er nok likestillinga kommet litt lengre enkelte plasser:)

Skrevet

Ikke for å være frekk eller spydig, men hva har igrunnen dette med likestilling å gjøre?

Likestilling trodde jeg gikk på at man skulle ha like muligheter og rettigheter uavhengig av kjønn.

Det du tar opp her er vel mer tvangstanker enkelte kvinner sitter med. At vi må ta oss så himla bra ut. Men, dette er faktisk et valg vi tar sjøl.

Og hvem vet, kanskje mannen hadde blitt værende hvis disse kvinnene hadde brukt mindre tid og penger på å prøve å bli noe annet en det man er. Og heller fokuserte på å være seg sjøl og ha det godt.

Skrevet

Men har man like muligheter når tabloidene slår opp at tiltrekkende kvinner får bedre betalte jobber enn utiltrekkende?

Menn blir ikke nevnt i artikkelen, ei heller ordet personer.

Det går jo på likestillingen i samfunnet

HI

Skrevet

Men har man like muligheter når tabloidene slår opp at tiltrekkende kvinner får bedre betalte jobber enn utiltrekkende?

HI

Skrevet

HI

Skrevet

Nå snakker du om noe helt annet en det du skrev i hovedinnlegget ditt.

Men, fortsatt ikke likestilling mellom kjønnene. Her går det på "pene" mennesker iforhold til "stygge" mennesker.

Det er heller ikke snakk om solariumsbrune, dukker som har brukt for mye penger på sminke og frisør. Men, generelt naturlig pene mennesker.

Og selv om de ikke nevnte det i den aktuelle artikkelen så viser all studie at mennesker med symetriske trekk ansees som pene. Og disse menneskene, uavhengig av kjønn, har flere fordeler en mennesker som blir oppfattet som mindre pen.

Skrevet

Det var jo bare en artikkel å henvise til. Og jo,jeg mener det også går på likestilling for den omtaler kun kvinner. Hadde det vært likestillling ville den sagt personer eller ihvertfall også menn.

Man ser mye av det samme her inne.Man må være pen og utrolig velstellt for å kunne holde på mannen sin.Om ikke mannen vil ha sex,eller er utro, så er det kvinnen som må prøve å bli mer tiltrekkende for han.

Hvor er likestillingen vi roper så om? Vi undergraver den jo selv med å godta disse holdningene!

HI

Skrevet

Likestilling har tradisjonelt sett handlet om å fremme like muligheter og rettigheter for kvinner og menn. I dag brukes begrepet i videre forstand og omhandler også likestilling uavhengig av funksjonsevne, seksuell orientering, alder, etnisitet, religion mv. Likestilling handler ikke om resultatlikhet, selv om dette er en vanlig misforståelse av begrepet. Å fremme likestilling kan likevel handle om å jobbe for resultatlikhet gjennom å sørge for like muligheter og rettigheter.

Likestilling handler om rettferdighet og makt. Alle skal ha like rettigheter og muligheter på alle samfunnsområder. Reell likestilling innebærer blant annet lik mulighet til innflytelse, rettferdig fordeling av ansvar og byrder, rett til å føle seg trygg i forhold til overgrep, og respekt for menneskesverd.

Det er totalt 13 diskrimineringsgrunnlag som omfattes av det norske lovverket. Disse grunnlagene er kjønn, graviditet, etnisitet, nasjonal opprinnelse, avstamning, hudfarge, språk, religion og livssyn, nedsatt funksjonsevne, politisk syn, medlemskap i arbeidstakerorganisasjoner, seksuell orientering og alder.

Det er vanlig å slå sammen flere av disse grunnlagene, slik at en til vanlig snakker om følgende seks diskrimineringsgrunnlag:

Alder

Etnisitet

Funksjonsevne

Kjønn

Religion

Seksuell orientering

Dette har jeg hentet fra wikepedia i foorbindelse med likestilling. Så atter en gang må jeg få påpeke at det du snakker om her, går fortsatt ikke på likestilling.

Du snakker ene og alene om vi kvinners egen usikkerhet. Og siden du og referere til tabloiden så regner jeg med at du har fått med deg at pene, suksessfulle damer og opplever utroskap og at mannen forlater dem til fordel for en annen. Så dette er nok ikke et fenomen som omhandler kun mindre pene kvinner med/uten suksess.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...