Gå til innhold

Tror du ikke en av ungene har fått vannkopper...


Gjest amandine

Anbefalte innlegg

FAEN!!! Når inni hule heite helvete skal jeg få kommet med i sirkulasjon, da??? Jeg kan altså telle arbeidsdagene etter sommeren på én hånd, og i dag kom jaggu Broremann hjem med feber og en prikk. Vel vitende om at det har sittet vannkoppebefengte unger på begge sider av ham de siste ukene er det bare snakk om do the math.. Jeg har tre mindreårige barn som sikkert kommer til å få det etter tur.. ARGH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Puh, blir helt svett av tanken. Du har min sympati, håper det går så mye bedre enn du tror. God bedring til børnene og arbeidsstatistikken din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen i huleste har dere greid å unngå det helt til nå? Her har de kommet bare vi har hørt vage rykter om at de kanskje er på gang i "bygda"... Nu vel, for de som frekventerer Haukland var det faktisk herlig å bare bli ferdig med de med en gang.

 

Mindreårige? Som i under kriminell lavalder? Bra for dem, for dette er sikkert kriminelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterkninger innkalles om dette drar ut. Har heldigvis nysnartpensjonist-mamma som har meldt seg. Hun skal bare 14 dager til Italia først he he.

 

Foreløpig er jeg hjemme i dag, herren og bf'en(også kalla, på anonym har eg høyrt rykte om) tar i morgen og så får vi play by ear i neste uke. Jeg blir litt matt kjenner jeg.

Men den ene prikken fra i går har blitt fire og det er vel ingen vei utenom.

 

Toppen av sytekransekaka var den fine luselappen som hang i garderoben i bhg i dag. Jaggu. Vi får vel det også. Det er visst en første gang for alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var igjennom samme mølla da eldste beg i barnehage som 3,5 åring... Hun dro med seg absolutt ALT hjem fra barnehagen, og jeg ble også smitta hver gang. Selvfølgelig var jeg ny jobb og hadde verdens verste samvittighet for alt sykefravær (hadde ingen å dele sykt barn dagene med heller). MEN en ting gikk vi klar, og det var lusa! Så krysser fingrene for deg også :-) Også er trøsten at man blir hardfør og betraktelig mindre syk i fremtiden? Det er i allefall min teori....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En meget god teori, blomstre! Og heldigvis er guttungen glad i fotball, han sitter jublende og ser på Italiensk serie A på tv. Moro en stund iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med lus og vannkopper samtidig er at det klør uansett. Pluss at det ikke gjør noe å gå med hue fullt av lusemiddel når man også er prikkete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, kanskje ikke. Forklekjole i ordets rette forstand får vel en glipe bak, slik at man stregt tatt må ha en kjole under for at ikke rumpa skal vises? Tenker på noe helt enkelt som kan brukes både på retta og vranga til å ha utenpå ulltrøye og ullstrømips nå i vinter. Har fått meg en bestemt kjolejente nemlig... Selekjole kanskje (ikke for lang)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SNITT

Var i utgangspunktet noe slik jeg tekte på:

http://nweiseth.blogspot.com/2011/05/to-forklekjoler-til.html

Men når jeg google forklekjole så ser jeg at de gjerne har glipe bak:

http://3.bp.blogspot.com/_s4Twd5vHf0g/TCCEUxnx68I/AAAAAAAAABo/d1-5UaBDOko/s1600/rosaell+juni+016.JPG

 

Så heller en selekjole kanskje:

http://3.bp.blogspot.com/_9xquMu6E4J8/ShcP4xYeiPI/AAAAAAAAALo/_BOl3Zx1vvU/s1600-h/Selekjole_2a.jpg

 

Eller omslagskjole:

http://4.bp.blogspot.com/_9xquMu6E4J8/Shktf_kFSJI/AAAAAAAAALw/RJmNpAwKF60/s1600-h/Omslagskjole_1a.jpg

 

Så må jeg jo da henvende meg til sydamen og høre om hun kan sy noe slikt som kan syes med to stoff og brukes på begge sider...

 

STOFF

Skal være hverdagskjole, så ingen behov for stofforgasme. Pikebarnet liker mønster og farger. Dagens favoritt er http://www.polarnopyret.se/sv/Admin-Pages/Enova/Produktvisning/?productidentifier=60122515&colorid=2504945&sectionid=clothes&subsectionid=DRESSES

Den forrige favoritten hadde ugleprint! Kan gjerne være ensfarget på den ene siden, men et stoff med mønster til lomme og/eller aplikasjon og motsatt på den andre siden.

 

FARGE

Både mor og pikebarn er glad i lilla, og kontrastfarger er kult.

 

Navn kan du få på pm hvis behov :-)

 

Høres dette ut som noe som kunne være i sydamens kolleksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp;-) Og det fine med deg og google er jo at nå vet jeg akkurat hva du tenker på! Skal tenke litt i helgen og sy til uka? Skal på jobb i morgen og på fest på lørdag(andre gang i historien vi skal sove hjemme alene uten barn!!!) juhu!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingen skal få!

Så jævlig. Her slapp minstejenta unna da de andre hadde det. Barna var 2 og 4 da de ble syke. Og 34 da. Han på 34 var verst og ble verst rammet. Han sutret så fælt at legen på legevakten ga han sovemedisin så han kunne "sove seg gjennom det". Hun sa til meg at hun prøvde å dope han litt ned. så flott da, det var virkelig noen trivelige uker det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...