Gå til innhold

permisjonsgreier, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på det samme som en annen her på forurmet. når må man søke om permisjon og permisjonspenger? og må man med det samme gi beskjed om man ønsker ulønnet permisjon også? jeg er usikker på om jeg skal ha ulønnet, og usikker på hvor lenge jeg isåfall skal ha det. dette pga jeg ikke vet om jeg får barnehageplass når jeg trenger det eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ulønnet permisjon søker du om direkte hos arbeidsgiver når det er et par mnd igjen av permen,

Skrevet

Du bør søke om permisjonspenger så snart du har vært på ordinær ultralyd, for der får man bekreftet termin, noe som skal følge med søknaden. Søker du senere, kommer pengene såklart, men de kan bli forsinket. Det etterbetales ikke mer enn tre måneder, hvis du er veeldig forsinket med å søke..

Det at du evt skal ha ulønnet perm har ikke noe med NAV å gjøre, det er mellom deg og din arbeidsgiver. Vi har søknadsfrist for permisjoner på tre måneder, spør sjefen din hva som gjelder for dere.

Skrevet

du søker når du har fått ul termin..

Skrevet

du søker når du har fått ul termin..

Skrevet

Eh nei - man kan ikke søke når man har fått ul termin.. Man kan ikke søke før etter uke 26 i svangerskapet pga man må sende med terminekreftelse datert etter uke 26........ Sender man inn søknad før vil den ikke bli behandlet...

Skrevet

Du søker etter uke 28:)

Hvor lenge før start du må søke om ulønnet permisjon avhenger av hvor lenge du skal ha permisjon. Tidsregelen finner du i AML

Skrevet

er det vanskelig å søke om foreldrepenger? må jeg fram med masse gamle papirer og slikt?? Huff, kjenner jeg vegrer meg itillfelle jeg fyller ut noe feil---

Skrevet

jeg også? må jeg finne fram gamle lønsslipper og div?

Skrevet

jeg tror nav har alle opplysningene uten at jeg skal si det sikkert. noen andre som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...