Gå til innhold

irritert på legen.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg har vært sykemeldt siden uke 6 pga kvalme oppkast. er nå uke 20. jeg er fremdeles litt kvalm, men kjenner det ganske godt i bekkenet. jeg er frisør og kan ikke gå fra kundene mine for å kaste opp hele tiden ettersom jeg har et tidspress på meg. jeg kan heller ikke få hjelp til de forskjellige tingene for de andre firsørene har jo sine egne kunder de må ta seg av. jeg blir veldig vond i bekkenet av å stå å bøye og tøye på jobb hele dagen. og er ofte trøtt.

jeg føler at legen min ikke tror på meg. å det irriterer meg. nå vil han jeg skal begynne å jobbe igjen- noe jeg ikke vil eller føler jeg kan. hvorfor skal det være så vanskelig.

 

å hvor lang sykemelding kan han egentlig skrive? jeg får bare en uke om gangen, og må inn å snakke med han for hver gang den går ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen kan skrive ut sykemelding for en måned av gangen.

 

Om jeg var deg ville jeg tatt en tur til jordmor, hun kan nemlig søke svangerskapspenger for deg. Det høres ut som det er vanskelig å tilrettelegge jobben din med dine plager og da kan svangerskapspenger være mye mer riktig enn sykepenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lege kan faktisk skrive ut sykmelding for lengre enn en måned av gangen om så er, men det gjelder kanskje bare delvis sykmelding...?

 

Jeg er for tiden 20% sykmeldt fra jobb fordi jeg går til fast behandling en dag i uka. Jeg har fått den sykmeldingen for 2 måneder i første omgang.

 

Men tror kanskje det bare er en måned av gangen når det er snakk om 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk beskjed sist jeg spurte om aktiv sykemelding hos legen min at det kun var mulig og velge mellom 50% eller 100% sykemelding, hvordan har du fått 20%??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aktiv sykemelding finnes ikke lengre. men man kan bli sykemeldt i forskjellige prosentgrader. det går ann å være sykemeldt alt fra 10 til 90%..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sykemeldt i uke 20 ut svangerskapet, så maange måneder! Men jeg er gravid med tvillinger og da regnes det som risikosvangerskap så kanskje derfor?! Ikke alltid så enkelt å bytte lege men jeg hadde prøvd hvis jeg var du.. Svangerskapspenger kan sikkert være noe for deg. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du vite at du ikke klarer jobben nå når du har vært sykemeldt fra uke 6.

Frisører kan sitte på en stol mens de klipper. Det er en avlastningsstol og er flott når man har bekkenløsning. Du kan be sjefen din kjøpe en slik.

 

Har du prøvd postafen mot kvalmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fra pakningsvedlegget;

 

Barn / Gravide / Amming

Det er meget mulig at fosteret påvirkes. Rådfør deg derfor alltid med lege før du bruker Postafen under graviditet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok ikke på hvor lenge han KAN skrive sykemelding, men hvor lenge han mener det er riktig å sykemelde deg av gangen. Om du ikke kan få tilrettelegging på jobben og ikke klarer å være i arbeid frem til fødsel, skal det søkes om svangerskapspenger.

 

Og prostafen kan brukes av gravide, men som pakningsvedlegget sier; rådfør deg med lege først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er det dummeste jeg har hørt! frisørere kan sitte på en avlastningsstol mens de klipper. hva med nå de vasker, føhner, farger, striper, ruller, tar permanent, fikser øyenbryn, vipper?? og det er jo kun når en klipper den nederste kanten en frisør kan sitte. ellers må en jo stå!

jeg fikk også beskjed om å ikke ta prostafen ettersom det er påvist forsterskader ved bruk av denne. det sa min lege, og det sa de på apoteket når jeg spurte der..

 

jeg vil råde deg til å bytte lege eller søke om svangerskapspenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiveren din er forpilktet til å tilrettelegge, og du kan svare på telefonen, blande farge, koste hår og rulle krøller istedet for å klippe selv. Frisering er ikke akkurat ekstrem-sport..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd avlastningsstol. Hjelper litt, ikke nok! Hvorfor skal jeg risikere å bli invalid etter fødsel, når jeg i utg.punkt er såpass dårlig? Ikke hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere som uttaler dere om å jobbe i en salong faktisk gjort det? Da ville dere visst at det er akkurat like belastende arbeid å vikle permanent, og å farge hår på bekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til deg som skrev dette:

* Arbeidsgiveren din er forpilktet til å tilrettelegge, og du kan svare på telefonen, blande farge, koste hår og rulle krøller istedet for å klippe selv. Frisering er ikke akkurat ekstrem-sport.. *

 

hvordan kan en arbeidsgiver tilrettelegge kvalme og oppkast??

og er en på jobb kan en ikke si nei til noen kunder, dette taper jo salongen på. "nei, du kan ikke få klippe deg, men du kan få rulle krøller istedet"- haha.

og btw, alt du remser opp er en lærlings jobb, IKKE en frisør. så i noen tilfeller kjære anonym kan frisering være ekstremsport- ihvertfall om en er gravid..

 

avlastningsstoler brukes kun i 20% av en klipp. hva med resten av tiden? det er et helt idiotisk system altså. frisører burde fått svangerskapspenger med en gang de fant ut de var gravide..

 

heller ikke HI..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16.58- kunne ikke sagt det bedre selv. folk tror frisør yrket bare er å drikke kaffe å sladre med kundene. det er virkelig et tungt arbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet godt at frisøryrket er tungt.. er selv dl i en butikk og står/ går og løper 8 timer hver dag, mye tunge løft, klatring i gardintrapp osv... mne det jeg ikke skjønner er: hvordan vet du at du ikke orker når du har vært sykm siden uke 6???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...