Gå til innhold

Bilstol


dengladeku

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg kjenner at jeg grubler litt på dette med bilstol. I 2005 kjøpte vi en base-bilstol som vi har brukt til 2 barn, og vært fornøyd. Det jeg lurer på nå, er om den tilfredsstiller "dagens krav" til sikkerhet, eller om den rett og slett er gått ut på dato... Jeg setter sikkerhet til barn i bilen høyt, men lurer på om jeg er litt for "hysterisk" når jeg innerst inne føler for å kjøpe ny stol. Er det noen der ute som vil dele sine erfaringer/komme med synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener å ha hørt at en bilstol som er eldre enn 6 år gammel har "gått ut på dato" men jeg husker ikke hvor jeg har hørt det så jeg kan ikke gi deg kilder på det. Har du lett inne på trygg trafikk sine sider? Evt prøvd å snakke med en lokal bilstolforhandler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest det samme som Doodlita, men husker ikke hvor. Materialene taper seg over tid, derfor anbefales det ikke å bruke så gamle bilstoler. Jeg er også veldig opptatt av sikkerhet i bilen og jeg ville kjøpt ny... En stol koster selvfølgelig litt, men når det kommer til sikkerheten, mener jeg at det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Trygg trafikk står det 10 år. Så da skal det vel gå bra, da..

Vi har tatt vare på setene etter storesøster her, hun er 2006mod. Har ikke nyfødtsetet, men sete nr to da. Kommer til å bruke det igjen når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Trygg trafikk står det 10 år. Så da skal det vel gå bra, da..

Vi har tatt vare på setene etter storesøster her, hun er 2006mod. Har ikke nyfødtsetet, men sete nr to da. Kommer til å bruke det igjen når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt 3 år's brukstid er nok til å vurdere å bytte ut setet, og særlig i land med temperatur forskjeller, varmt om sommer, kalde vintre, går dette ekstra utover kvaliteten på isoporen. denne isoporen kan visst byttes ut, men det koster omtrent det samme å kjøpe nytt.. vi kjøpte nytt sete nå, brio primo, og ga 1200 kr for setet og basen, nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vårt sete har faktisk holdbarhets stempel, vi kjøpte det i 2009 og det er stemplet 2014, altså fem år. fikk beskjed om at det holder i fem år, at plasten blir sprø etter det, og da vil det ikke tåle en kollisjon like godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...