Gå til innhold

gravid, sykmelding, vikariat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid. 8 uker på vei. Og veldig dårlig. Spyr minst 10 ganger om dagen. Helt grusomt. Dette er 2. gangen, og var like dårlig sist. Ble da lagt inn på sykehus i uke 12.

Men jeg jobber. Sitter på kontor, foran data (ikke det beste med kvalme), og springer frem og tilbake på do hele dagen..

Men jeg holder ut, mest pga det jeg har nå er et vikariat som kun varer ut oktober, og håper på å få forlenget. Har sagt fra til sjefen at jeg er gravid, da jeg ikke vil at det skal komme som noe "sjokk" etter en evt. forlengelse.

MEN (ble mange 'men' her...), det jeg lurer på er... om jeg ikke får fortsette i jobben, hvordan er det da med sykmelding? Om jeg sykmelder meg (noe legen har anbefalt for lenge siden..), vil jeg da kun få sykmelding ut oktober, så lenge jeg har jobb, eller vil jeg fortsette å få sykepenger så lenge legen sykmelder meg?

Burde jo egentlig ikke jobbe, da det ikke er mye fornuftig jeg får gjort, i og med at jeg kun sitter å 'svelger og svelger'. Er egentlig en person som aldri er syk, og kun har hatt 4-5 sykedager i hele mitt jobbliv, så denne sykmeldingen er ikke kjekk, men kanskje eneste alternativ til å få penger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du fær sykepenger kommer ann på hvor lenge du har jobbet.

Skrevet

Siden mai. Er et vikariat på 5 mnd.

HI

Skrevet

Om du har jobbet lenge nok til å få sykepenger vil du fortsette å få det så lenge legen sykemelder deg, uavhengig av om du har en jobb å gå tilbake til eller ikke.

Skrevet

Kontrakten må være på over 6 mnd for at du skal få sykepenger videre når kontrakten løper ut.

Skrevet

Kontrakten er 6 mnd.. mai-oktober. Holder det? Eller må den være 7 mnd?

HI

Skrevet

Off... ja ja, da får vi klare oss på ei inntekt i permisjonstiden. Tviler på at det er noen som vil ansette ei gravid dame som attpåtil spyr hver 5. min (føles slik i alle fall..)...

Skrevet

Grensen går på 6 mnd. Dvs at dersom vikariatet er på 6 mnd eller mer så har du rett på sykepenger utover kontrakten din.

Nav-dama

Skrevet

Åh, det var godt å høre! Liker IKKE å være sykmeldt, men går nok desverre den veien...

Godt å vite at jeg i alle fall er sikret penger i permisjontiden, da. Siden jeg mest sannsynligvis blir sykmeldt ut sv.skapet, når jeg først sykmelder meg.. Var lagt inn nesten 4 uker sist. Håper å slippe akkurat det, denne gangen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...