Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 Jordmor var under utdannelse å hun sa at jeg skulle bare komme å se,suns det var kosli å se på babyen men,nå er jeg redd det har gjort skade på jenta mi! Hun har fra begynnelsen brukt venstre hånd.. Vi har ingen i familien som er det. Har lest om at for mange ultralyder kan gi en slik bivirkning. Ikke at det er noe negativt. Men det sto så mye annet skummelt der som kunne forekomme at usj.. Jeg ble redd jeg ! Noen med erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #2 Skrevet 28. september 2011 Jeg har også en datter som bruker venstrehånd uten at noen i familien er venstrehendt. Men så viste det seg at min farfar egentlig er venstrehendt, men pga at det var "fy-fy" når han var barn, så tvingte de han til å bruke høyre, og dermed så er han høyrehendt i dag. Han kunne ikke huske det selv, det var oldemor som sa det når jeg spurte.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #3 Skrevet 28. september 2011 Jeg hadde ultralyd en gang pr mnd, har en frisk og rask sønn på 8 månder her hvertfall, som bruker begge hendene til alt vel og merke. Min far og farfar er opprinnerlige venstrehendte, men det var "fy fy" når farfar var ung, og min far hadde en gammeldags lærer, de ble tvunget til å bruke høyre hånden til alt. Men på en annen side da, det må ikke være arvelig å bli venstrehendt, ingen på samboeren sin slekt var/er det, men det er samboeren min, og mora hans hadde ingen ultralyd i det heletatt. Så det kan være ren tilfelldighet at datra di bruker venstrehånden.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #4 Skrevet 28. september 2011 mitt barn er også venstrehendt, men jeg tror det er fordi jeg spiste så mye så mye epler i svangerskapet og fordi jeg alltid gikk med øredobber. jeg har hørt at det gir venstrehendte barn. Uff, så dum jeg var! Jeg angrer skikkelig!
3 nøtter til Askepott Skrevet 28. september 2011 #5 Skrevet 28. september 2011 jeg er venstrehendt, men ikke tvillingsøsteren min. Lurer også på om sønnen min på 7 mnd kan være venstrehendt siden han bruker den hånden mest.
3 nøtter til Askepott Skrevet 28. september 2011 #6 Skrevet 28. september 2011 hadde også mangen ultralyder, tror det var rundt 15. Vi var aldri til ultralyd da jeg og søsteren min lå i magen til mamma.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #7 Skrevet 28. september 2011 Visstnok skal det stemme at mange ultralydundersøkelser gir en overvekt av venstrehendte barn. Min er også venstrehendt, men det er også brorparten i våre familier ;-) Hvem vet, kanksje det er venstrehendte som trenger flere ultralydundersøkelser, og ikke ultralydundersøkelsen som produserere flere venstrehendte? He he he. Men fra spøk til revolver: Det er en av grunnene til at man ikke anbefaler flere ul-undersøkelser enn nødvendig. Men ved for lite om langtidseffekten. De fleste får det jo heller ikke uten at det er en god, medisinsk grunn. Jeg for min del hadde ul-maskin på jobb 8-) Sønnen er i dag en frisk, venstrehendt gutt på 2 år.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #8 Skrevet 28. september 2011 13.43 Hvis d var du som var skikkelig bekymra da? For at du ikke fikk informert at det kanskje var en viss fare for senvirkninger ved for mange ultralyder? Syns du er litt ubetenksom. Jeg er skikkelig redd.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå