Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 Jeg har en hund på 10 år og han har begynt å miste litt pels såmme plasser. Ser ut som det har spredd seg litt. Har ringt til dyrelegen idag men får ikke komme inn før på mandag neste uke. Lurer bare på hva dette kan være. Har skiftet fôr fra Pedigree til Senior fôr som man får kjøpt hos dyrelegen pluss at vi har begynt å gi han Omega 3 hver dag. Kan det være årsaken til at han mister noe pels men at det blir bedre igjen etterhvert? Noen som har hatt lignenes erfaring med sin hund? Hunden virker jo ellers frisk
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #2 Skrevet 28. september 2011 Det kan være reveskabb. I tilfelle får du nakkedråper, og hunden behandles to ganger med noen ukers mellomrom. Viktig å få behandlet.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #3 Skrevet 28. september 2011 Kan det være ringorm (en soppinfeksjon i huden), det gir runde flekker med håravfall.. Har selv hatt en hund med allergi og eksem, men da ser du jo at det er eksem i huden.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #4 Skrevet 28. september 2011 Takk for svar Reveskabb hva er det? Det kan faktisk være soppinfeksjon. Ligner på det du beskriver 11.43. Men er det så bra å vente helt til mandag neste uke at dyrelegen får se på det? Huff... jeg bor på landet og det er kun en dyrelege her :/ Hi
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #5 Skrevet 28. september 2011 Det er skabb fra rev. Det er svært smittsomt, og smitter fra hund til hund. Altså, din hund trenger ikke ha vært i nærheten av rev selv. Hold uansett hunden borte fra andre, til du vet om det er smittsomt.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #7 Skrevet 28. september 2011 Ja, rever dør av det i naturen. Det må behandles, men behandlingen er enkel.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #8 Skrevet 28. september 2011 Det kan ikke være reveskabb for reveskabb klør veldig las jeg nå på google. Hunden klør ikke noe spesielt...
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #9 Skrevet 28. september 2011 Kan være foret faktisk. Kan også være lavt stoffskifte. Kan være så mye. Jeg ville gått tilbake til det gammlet foret og sett hva som skjer. Hvilken type Omega 3 gir du han? Den for hund/dyr eller noe som er beregnet for mennesker? Jeg har fått beskjed om å ikke å gi den for mennesker. Er vist ikke helt bra.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #10 Skrevet 28. september 2011 Ja, som 12.56 skriver, så kan det være mange årsaker til håravfall. Her var det vitaminmangel som var årsak til røytingen. En sprøyte gjorde susen:-)
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #11 Skrevet 28. september 2011 Jeg gir han Omega 3 for hund/dyr. Ikke den som er beregnet for mennesker. Det var en dyreklinikk som anbefalte meg å gi hunden Senior fôr som en får kjøpt hos dyrelegen istedenfor Pedigree fordi hunden er over 7 år og legg lett på seg med alderen. Pedigree og annen tørrfôr som en får kjøpt på dagligvarebutikken er visst billigmat og dårlig kvalitet på og ikke så bra for hunden hadde jeg fått beskjed om. Derfor skiftet jeg fôret til Specific senior siden dem anbefalte det. Det kan godt hende at han har vitaminmangel. Jeg oppdaget håravfall på såmme plasser først etter han begynte med det nye fôret. Men kan det ikke hende at kroppen hannes må venne seg til det nye fôret?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #12 Skrevet 28. september 2011 Selolje opptas og tåles bedre av oss pattedyr. Mine hunder tåler ikke fiskeolje. Hvis en synes det er dyrt med selolje er det bedre å bruke vanlig olivenolje hvis hunden reagerer på vanlig omega. Men hvis både foret og oljen er innført samtidig kan det ha blitt for stor omveltning da, hvis det ikke klør så ville jeg bare tatt det med ro til du får komme inn til vetten. Antakeligvis må byttet bare "gå seg til".. Hvis ikke det hjelper får du sikkert anbefaling om å gå over til et sensetiv-for:)
viervindens Skrevet 28. september 2011 #13 Skrevet 28. september 2011 Hei, Jeg vil tro at årsaken er rett å slett den at du har bytta fòr og da muligens ikke har hatt en lang nok tilvenningstid til det nye foret. Som regel får hunden er reaksjon på bytte av mat og det kan slå seg på magen eller og ved håravfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå