Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 Har et utrolig travelt liv som arbeidstaker, student og 4-barnsmor. Flere ganger i uken blir jeg bedt på ulike parties, forespørsel om en lunsj, kafebesøk, meldingerpå tlf og facebook av venner som jeg ikke har tid til:( Har nå mistet 2 gode venninner, grunn orker jeg ikke å forklare, men i bunnen ligger nok det at jeg aldri har tid. Den lille fritiden jeg har utenfor jobb og studier ønsker jeg å bruke på familien min. Folk gidder ikke kontakte meg til slutt. Fyller 40 neste år og planlegger et stort kalas til sommeren, men lurer på hvor mange som er igjen da... nsker meg gode venner som ikke krever masse tid, men som har forståelse for at jeg nesten er utilgjengelig i 2 år til.....ellers, hvordan skal jeg få tid til å beholde de få som ikke har gitt meg opp helt?????
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #2 Skrevet 28. september 2011 Du må jo nesten prøve å opprettholde kontakten med vennene dine. Kansje du kan avse en kveld i mnd til å innvitere alle til en skikkelig kosekveld? Med noe lett å knaske på, brus og latter Om kvelden sover jo ungene, så da kan du jo gjerne avse en kveld til dine venner så du ikke mister de.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #3 Skrevet 28. september 2011 Hva med å invitere noen hjem til deg en gang iblant? Du kan be dem komme til en uformell hverdagsmiddag etter jobb, sammen med dine (og evt. deres) barn. Det ytrenger jo ikke være med enn en eller to venner om gangen. Og hvis du vil ha voksentid med dem, ber du dem komme på besøk på kveldstid når barna er i seng.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #4 Skrevet 28. september 2011 Du kommer nok til å beholde vennene dine, men bekjentsakapene forsvinner. Tenk deg om. Hvem er dine 2 eller 3 beste venner? Dem må du følge opp samme hvor travelt du har det. Det er dem du trenger. De andre må du nok innse at blir litt fjernere.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #5 Skrevet 28. september 2011 Forsøk også å gjøre flere ting samtidig. Skal du trene, tren sammen med vennene dine, skal dere i samme retning til jobb, dra sammen. Selv om det bare er 10 minutter i uka betyr det mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå