Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 når du har julevask, hva vasker du? hvor lenge holder du på.??'
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #2 Skrevet 28. september 2011 Har ingen spesiell julevask! Skal nesten ikke være hjemme. Vi gjør skikkelig vår-rent... Julen er så stressende i seg selv at jeg dropper vaskingen. Vasker som vanlig, kanskje litt nøyere på badene. Skrubbe fliser i dusjen osv..
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #3 Skrevet 28. september 2011 Jeg vasker huset hver uke og har ingen julevask utenom. Vegger, tak, inni kjøkkenskap, vindu osv tar jeg også regelmessig.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #4 Skrevet 28. september 2011 Siste helga i november. Vasker ned hele huset, tar ekstra grundig vask på kjøkkenet, vasker ut av skap og skuffer osv. Vasker tak og drar over vegger i alle rom. Støvsuger alle listverk og vasker av stikkontakter. Vasker akurat som om man vasker seg ut av et hus man har leid/skal selge Holder på i to dager, rundt 3-5 timer pr dag så blir rundt 6-10 timer til sammen.. Vet ikke om andre gjør likt, men jeg har litt "støv på hjernen", og må ha det plettfritt før jula, eller så får jeg ikke ro i kroppen
Hufsla Skrevet 28. september 2011 #5 Skrevet 28. september 2011 jeg vasker ikke noe spesielt til jul, men det blir litt grundigere støvtørk enn vanlig, ettersom jeg stort sett flytter bort endel for å erstatte det med julepynt.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #6 Skrevet 28. september 2011 11:20 igjen.. Får legge til at jeg har slik vask 4 ganger i året, ikke bare til jul. Har grundig vask hver uke hele året også da.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #7 Skrevet 28. september 2011 Har ikke heller en spesiell "julevask". Vasker en gang i uka, der jeg tar sengetøy, tørker støv, vasker bad og gulv. Alt annet som å vaske inni kjøkkenskap dusj, vinduer o.l. tar jeg etter behov.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #8 Skrevet 28. september 2011 Jeg vasker alt, gulv, tak og vegger, inni alle skuffer og skap, trekket tas av sofaen og vaskes, sølvet blir pusset, ulltepper, dyner, puter og gardiner blir vasket, dukene blir vasket og rullet osv. Jeg tar et rom av gangen. Begynner med boder, finstue ol i slutten av november og avslutter lille julaften med å vaske gulvet og henge opp gardiner.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #9 Skrevet 28. september 2011 Inni skuffer og skap. I tillegg til den vanlige husvasken..
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #10 Skrevet 28. september 2011 Gjør bare vanlig helgerent. Blir så mye matsøl, glitter, granbar, innpakningspapirflusser, vedfyring og stearinlyssot o.l. i jula alikevel, så det er bedre å vaske jula ut syns jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå