Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 Ser ikke verdien i at man skal gi 24 små gaver i dagene før jul, de får gaver på julaften. Her får de en liten sjokolade, eller opplevelser (lekeland, tur med grilling etc..) Og de er faktisk fornøyd med det Smågavene i kalendre hoper seg opp, og ender vel opp med å bli kasta før neste års lass kommer. Mulig vi er litt spesielle, men vi ønsker ikke å bidra til forbrukersamfunnet på denne måten. Dette har vi blitt enige om i felleskap med barna
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #2 Skrevet 28. september 2011 Her har vi opplevelseskalender:-) Mye koseligere! Er ofte så mye stress og jag i desember, at det er veldig greit å kunne finne på ting med barna...
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #3 Skrevet 28. september 2011 Med litt innsats og gjennomført tankegang blir det ikke 24 gaver som bare hoper seg opp og blir kastet etter kort tid. Jeg kjøper en og annen ting gjennom hele året. Da blir det ikke en stor kostnad i november. det jeg kjøper er vanligvis dyre ting som er satt ned til kalendergavepris. Altså blir det gaver som de ønsker seg og vil lege med lenge. De trenger ikke pakkekalender,men jeg elsker å lage dem og ønsker da å gi dem denne kosen og positivt minne. For meg er også mange småpakker i trappa superkoselig julepynt. Folk bruker mer penger på julepynt enn jeg bruker på kalendergavene ) Er nå for lengst ferdig med kalendere til 3 barn og gleder meg vilt til å henge dem opp.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #4 Skrevet 28. september 2011 Her er hver dag et eventyr. Hele året. I julekalenderen kan de få noe annet, opplevelseskvota er godt dekka fra før av. Kjipt at dine unger må vente helt til jul for å få oppleve noe!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #5 Skrevet 28. september 2011 10. 56: Hvem sier de må vente helt til jul? Vi gjør da ting ellers i året og ser du. Men igjen: de har faktisk vært med på å bestemme dette selv da..regner med du har verdier du gir videre til dine barn? Og jeg er glad mine ser at det faktisk går an å ha et bra liv, og en super adventstid uten at det må kjøpes og kjøpes Enhver familie gjør ting slik et passer for dem, og her fungerer det altså suverent. Jeg mener ikke dermed at vår måte er den eneste rette, og at alle burde gjøre som oss hi
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #6 Skrevet 28. september 2011 Fikk du ikke pakkekalender da du var liten selv? Å, som jeg husker og gleder meg over minnene om den fantastiske kalenderen i gangen. Sov nesten ikke om natten;) aldri om jeg skal ta fra mine barn den opplevelsen!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #7 Skrevet 28. september 2011 Jo, jeg gjorde det og samtlge leker/ting var artig i fem minuttr, deretter glemt.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #8 Skrevet 28. september 2011 Her vokste jeg opp med sjokoladeklaender, slike som koster 10 kr på matbutikken. Heelt magisk å se hvor mange luker som var åpne etterhvert, og hvor få dager det var igjen til jul Husker også at søsteren min og jeg kosa oss med å fargelegge tegningen på baksiden av kalenderen. Denne tradisjonen fører jeg videre (og jeg kjøper forresten slik kalender til meg selv og til mannen hvert eeneste år, hehe)
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #9 Skrevet 28. september 2011 Vi kjøper sjokokalender til 9,90 på Europris ril alle mann. Funker for både liten og stor.. Mannen får flax-kalender i farsdagsgave, jeg får til min bursdag og barna får en på deling (hvor premie under 20 000 fordeles på deres konto, og vinner de OVER det, går det 10 000 til hver av de og resten til husprosjekt (som jo ogaå gagner de).... Vi prøvde pakkekalenderet, men blr DYRT og pakkene var ikke særlig populære. Hva kan man få for noen kroner..Før jul har vi UANSETT faste opplevelser, svømmehall en gang i uka, minst en kino (altid julefilm som kommer i desember) avslutninger turn, håndball, musikken, skole og barnehage, samt at vi bruker putti, plutti pot..Da har vi ikke råd til mere aktiviteter....Så opplevelseskalender er vanskelig og få til. Kjedelig og få noe i kalenderen man ALLTID har fått ) Juleverksted er vi også på.....
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #10 Skrevet 28. september 2011 Er det bare jeg som kjøper vanlige sjokoladekalendere til barna? Syns dette kalenderstyret har tatt litt vél av, jeg da...
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #11 Skrevet 28. september 2011 Jeg koser meg veldig med å lage pakkekalender til barna. Verdt hver krone og forbruk. Kunne godt lagd opplevelser i kalender, men syns egentlig det er en selvfølge å gå på lekeland eller lage vaffler innimellom. Dessuten er det ikke alltid dagene lar seg planlegge så detaljert at vi får anledning til å gjøre det jeg hadde sett fro meg.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #12 Skrevet 28. september 2011 Her er mange av pakkene ting de uansett trenger, så selvom jeg bruker en del penger på kalenderen ville det ikke blitt så veldig mye billigere med en sjokoladekalender ettersom jeg uansett måtte kjøpt mange av tingene. Jeg vil si at hvis man kjøper nesten bare ting som barna mister interessen over etter 5min, så har man gjort en dårlig jobb med kalenderen og man kan like gjerne la være. Her er selv tannbørster, sokker og lørdagsgodt veldig gøy å pakke opp og alle tingene er jo ting de ville fått uansett. Ting de kan lage julegaver eller julepynt av har de også fått.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #13 Skrevet 28. september 2011 Vi har pakkekalender! Superkoselig! Men er opptatt av at ungene ikke bare skal få søppel. Synes heller ikke de trenger få en leke hver dag, poenget er jo at de skal se at det minker med pakker og at julekvelden nærmer seg. Mine får fargeblyanter, kort (f.eks. pokemon, 10 kort i en pakke= 4 pakker på kalenderen), kanskje litt julepynt til rommene sine, lego (deler i biter, så kan de bygge litt hver dag) og sjokoladekule på lørdag og søndagene.. Litt jobb å pakke inn, men har laga tradisjon med å invitere mamma på besøk lørdag før 1.desember. Så pakker vi sammen, tar et glass vin og mimrer - veldig koselig
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #14 Skrevet 28. september 2011 Bare et tips til innpakning. Kjøp slike små papirposer og skriv nummer på. Festes med en liten klesklype til kalenderen. Raskt billig og pent å se på
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #15 Skrevet 28. september 2011 Her er det pakkekalender,den samme kalenderen som jeg hadde da jeg var liten. Det er en koselig tradisjon synes jeg.Og jeg koser meg med å finne 24 små ting til henne som hun vil like. Jeg er nok sær,men det er ei år igjen en kalender helt uten snop av noe slag.Det er mer enn nok anledninger i desember til å spise snop,om ikke hun skal få det hver morgen også. Opplevelser får hun selvfølgelig også,som førjulssøndag på museet med hest og kjerre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå