Gå til innhold

Gutten min på 7 år stammer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så redd for at han skal bli mobbet på skolen.

Han begynte med det i fjor. Trodde at det skulle forsvinner selv etterhvert, men han har holdt på nå i 1 år.

Jeg stammet selv også da jeg var på hans alder, men det var fordi jeg var sjenert og var redd for å si noe feil.

Kan han ha arvet det eller kan årsaken være noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å få logopedhjelp til ham. Jo før, jo bedre.

Får håpe han ikke blir mobbet :/

Skrevet

Det håper ikke jeg heller. For jeg ble mobbet i 9 år da jeg gikk på barne-og undomsskole, så kjenner til den følelsen.

Håper det er foreldresamtale snart. Da kan jeg hører med klasselæren hans og hun har merket noe til det....

Skrevet

Uffa,men det er vel noe han kan øve seg på? Min gutt stammer/el stotrer når han blir ivrig.

Skrevet

Ja, det vet jeg ikke. Har tatt opp med faren hans, men han sa at vi kan ser hvordan det går fremover. Det har gått 1 år nå. Virker som også at han stammer når han er ivrig som sånn gutten din, men jeg skal høre med læren hans hvordan han er i på skolen/klassen når det er foreldresamtale. takk for rådet:)

Skrevet

Pappa stammer, broren min stammer og jeg stammer. Så ja, han kan ha arvet det fra deg.

Når han stammer, så ikke rett på ham. Ikke fullfør setninger, gi ham tid til å snakke ferdig. Noe av det verste jeg vet er folk som skal "være snille" å fullføre setningene for meg. Det er utrolig nedverdigende, og irriterende.

Om han skulle bli veldig ivrig, se ham i øynene og si "trekk pusten og begynn på nytt". Pust inn og ut med ham og vent tålmodig på at han skal fortsette.

Mange unger stammer som små, de fleste vokser det av seg i løpet av barndommen. Ikke stress med det, og ikke fokuser på det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...