Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 Æsj...begynner å bli skikkelig sur nå. Var på Brilleland i går for kontroll på linser, og da fant optiker ut at jeg har infeksjon i øyene. Så hun drev å ringte rundt og fikk tak i et nr. til øyeklinikken på Ullevål (siden jeg har vært der før), og skrev ut en henvisning. Jeg skulle da ringe det nr. i dag kl. 8 (var det hun fikk beskjed om i går av resepsjonisten). Så i dag ringte jeg kl. 08.10 og fikk da et annet nr som jeg måtte ringe til etter kl. 08.30. Så da gjorde jeg det. Men jeg kunne ikke få noe time der, uten hen henvisning fra en øyespesialist. Ja, det er nå greit. Men for å få en henvisning til øyespesialist, så må jeg da ta kontakt med fastlegen og få en hastetime og en henvisning fra fastlegen til øyespesialist. Så da jeg ringte fastlegen, så er det nedbemanning....så har sittet i kø på plass 1 nå i 15 min. Så nå begynner jeg å bli dritirritert
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #3 Skrevet 28. september 2011 Tusen takk Etter 30 min. svarte fastlegekontoret endelig tlf. Men det var fult der, så kunne ikke få en hastetime for å få henvisning. Så nå tar jeg en tur til legevakten. Send meg gode tanker. Trenger det i dag
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #4 Skrevet 28. september 2011 Henvisningen du fikk av optikeren skal du kunne bruke hos en øyelege, du trenger ikke gå innom fastlegen for å få det. Hvis ikke du fikk en henvisning fra optikeren som kan brukes hos øyelege i går, så går du innom optikeren når de åpner og får en i dag. Det er jeg 110% sikker på at stemmer:-) Så slipper du å vente på legevakta. Optikeren din bør kunne skrive henvisningen mens du venter (og burde egentlig gitt deg en i går).
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #5 Skrevet 28. september 2011 Sånt kan jeg ikke fordra!! Du fortjener litt retail therapy etterpå!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #6 Skrevet 28. september 2011 Tusen takk for svarene deres Denne bedriten dag fortsatte videre. Jeg fikk en henvisning fra Optiker til øyelegen i går. Siden jeg var pasient på øyeklinikken på Ullevål før, så sa hun dama i tlf. da Optiker ringte til øyeklinikken og sa at jeg bare kunne ringe tilbake og få en hastetime kl. 8. Men det gikk da ikke. Beskjeden jeg fikk var: få en henvisning til øyespesialist av fastlegen, og derfra sender dem da meg videre til Ullevål øyeklinikk. Så jeg ringte da fastlegen, men pga nedbemanning, kunne dem ikke gi meg noe hastetime. Så dem ba meg ta kontakt med legevakten. Så det gjorde jeg. Dro ut til legevakten og var der rundt kl. 11. Og der måtte jeg da vente i 3 timer, fordi jeg lå lavest på prioriteringslista. kl. 13.50 kunne jeg endelig komme inn til legen, der jeg ikke trengte henvisning til øyespesialist. Fikk isteden en resept på øyedråper og salve. Beklager, måtte bare syte litt. Denne dagen er en av de dagene der alt bare var rett og slett bedriten HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå