Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 Om man er sammen med noen som har betraktelig dårligere råd enn hva man selv har, er det ikke da dårlig folkeskikk å sitte å prate om dyre innkjøp, og sitt høye forbruk, ting som den man er sammen med bare kan drømme om å ha råd til? Jeg gjør ikke det, tenker litt som sådann at jeg liker at de rundt meg føler seg vel, og føler vel at det er litt viktigere enn å fortelle om mine dyre ferier, siste shoppingturer og ny innkjøpte interiørfunn. Jeg tilpasser praten litt til hvem jeg er sammen med. Erjeg sammen med barnløse som ønsker seg barn så sitter jeg ikke å snakker om barna hele veien. Er jeg sammen med venninna mi som ønsker seg en mann sitter jeg ikke å snakker om mitt "flotte" familie liv, og er jeg sammen med noen som sliter betraktelig økonomisk så sitter jeg ikke å prater om min siste shoppingtur der jeg kjøpte en fruktskål til 1.500,- Jeg blir irritert når andre ikke tar slike hensyn, og finner samtaleemne vi alle kan enes om. Der alle kan bidra.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #2 Skrevet 28. september 2011 Jeg prater generelt ikke om mine dyre innkjøp, uansett om de jeg prater med har dårlig råd eller ikke. Jeg synes det er dårlig folkeskikk uansett, selvskryt vitner om dårlig sosial kompetanse og lav selvfølelse.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #3 Skrevet 28. september 2011 Skryt av hvor mye bedre man selv har det enn alle andre er det verste som fnnes. Men samtidig må det være lov å snakke om sitt eget liv uten å måtte ha dårlig samvittighet for det. Min beste venninne prøver å bli gravid, og det er sårt for dem, men hun elsker å være sammen med min datter, snakke om henne og høre om min hverdag med henne rett og slett fordi det er min hverdag og hun vil være en del av den. Det blir jo synd om man må legge skjul på deler av sitt liv for å vise hensyn, det kan fort oppfattes helt feil! Men å snakke om og skryte bare for skytingen sin del er ejg helt enig i er dårlig stil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå