Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 Jeg er klar over man skal jobbe 26 uker etter endt sykepengeperiode før man har krav på nye sykepenger, men må dette var i ens opprindelige stillingsprosent? Er fastansatt i 100%, men om jeg kommer tilbake i jobb i 80% (20% ulønnet perm) får jeg da nye sykepenger etter 26 uker eller må jeg jobbe 100% i 26 uker? Takker for svar
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #2 Skrevet 28. september 2011 Så vidt jeg vet: 80% i 26 uker i ditt tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #3 Skrevet 28. september 2011 Flott, takk.Da blir det jobbing i 80% og 20% ulønnet perm. Er jo ikke mye man får utbetalt i AAP i 20%. Men vet du da hvor lenge man evt må jobbe i 100% før man får sykepenger i 100%? Fx jobber 26 uker i 80% og 2 uker i 100% vil jeg da få sykepenger ut fra 100% elller 80%
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #4 Skrevet 28. september 2011 Du må jobbe 100%. Det står i lovverket at man må være HELT arbeidsfør i 26 uker. Helt arbeidsfør er 100% dersom man hadde 100% stilling før man ble syk. Jobber du 80% og har 20% perm er du ikke helt arbeidsfør og opparbeider deg ikke nye rettigheter. Nav-dama
Kufiolilla Skrevet 29. september 2011 #6 Skrevet 29. september 2011 Ingen vet hvordan form/ tilstand man har vært i under fødselspermisjon. Likevel tells det som 100% arbeidsførhet? Er jo bra det, men! Synes det er utrolig leit at det skal være SÅ vanskelig å f¨å "hodet over vannet" igjen når man først har havnet i klørne på NAV. Det er mange FRISKE mennesker som velger å jobbe deltid, fordi 100% jobb faktisk er svært mye, SÆRLIG når man har små barn. Så jeg synes det er blodig urettferdig at de som har vært langtidssykemeldte faktisk må bli friskere enn folk flest for å få lov til å få normale rettigheter igjen!!!! Det er så uhørt at jeg finner ikke ord!!! Jeg skulle ønske at NAV kunne bruke litt mer skjønn. Det burde vært mulig.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #7 Skrevet 29. september 2011 I klørne på NAV? Alvorlig talt, kufiolilla, du skal være glad for at du får penger når du ikke er i stand til å jobbe. Ingen i norge trenger å sulte ihjel eller bo på gaten selv om de ikke er i stand til å jobbe å tjene penger. Man lever kanskje ikke i luksus, men det er latterlig mye bedre en hva man får i de aller fleste land i verden. Sett pris på de rettighetene du har, istedenfor å rakke ned på et system som hindrer deg i å bli hjemløs og gir deg mat på bordet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå