Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 Ser at mange bestiller navnesmokker / handler inn sutter før barnet er født en gang.. Hvorfor ? Er ikke det et kunstig behov? MÅ barnet ha sutt? Jeg har ikke tenkt å gjøre mine barn avhengig av å ha noe som simulerer en brystvorte i munnen for å sove..
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #3 Skrevet 28. september 2011 Nei vel. Snakkes når du får ditt første barn med stort sugebehov.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #4 Skrevet 28. september 2011 Babyer har faktisk et stooooort sugebehov , det er medfødt! Merkelig at du ikke vet det. Men lykke til med å få baby til å være rolig uten at den bruker smokk eller puppen din som erstatning ! Det betyr dermed ikke at den trenger å bruke smokk til den blir konfirmant da Og pass deg med å bestemme deg for ting før ungen blir født, d er jævlig vondt å svelge kameler skal jueg si deg !
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #6 Skrevet 28. september 2011 Det handler ikke om at man ønsker at hun skal være stille og at man ønsker at babyer skal bruke sutt, men om at babyer har et suttebehov for å finne roen. Så hvorfor ta det fra dem bare fordi man ikke orker kampen med å få dem til å slutte i passende alder?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #8 Skrevet 28. september 2011 KJære HI visste du at f.eks for tidlig fødte barn alltid læres til å bruke smokk? Grunnen er at bruk av smokk stimulerer tarmene til å jobbe bedre. Det er dermed en bonuseffekt av bruken. Hva sier du til det?
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 28. september 2011 #9 Skrevet 28. september 2011 Begge mine puttet tommelen i munnen med samme de ble født og da fikk de fort smokk. Heller smokk enn tommel. Kan ikke akkurat kutte av tommelen når de skal slutte Og er enig med hun over her, er vondt å svelge kameler og det blir noen av de....
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #10 Skrevet 28. september 2011 http://www.dagbladet.no/dinside/2002/10/22/351910.html
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 28. september 2011 #11 Skrevet 28. september 2011 Og er et stort pluss at det kan redusere faren mot krybbedød.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #12 Skrevet 28. september 2011 Etter to opplevelser med smokk sluttet de med smokk da de var 7 uker.(tvillinger) Det ikke jeg skjønner er de som bestiller med navn, blir disse skiftet ut etter 4 uker? Min første hadde smokk frem til han var 2 år.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #14 Skrevet 28. september 2011 Kjaere HI. Man trenger kanskje ikke smokk, men jeg, tiltross for min motvilje mot smokk har svelget den kamelen, og den smokken gaar in saa fort en tommel er paa avveie eller naar h*n skriker som verst i butikker o.l. Som en nevnte, kan ikke fjerne tommelen senere... og min er heldigvis ikke spesielt glad i smokken, det gaar i spyttelek (helst paa gulvet, siden den er da ut av spill frem til den blir renset) og hoderisting).
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #15 Skrevet 28. september 2011 jeg har to barn, ene gutten ville ikke ha sutte, han er nå 3 år å har aldrig hadd noe suttebehov, så jeg har bestandig tengt som deg HI. For 4mnd. siden fikk jeg en til gutt, som har et suttebehov til de grader, å han måtte nesten få sutte, men bruker å begrense det, for jeg er ikke noe fan av sutter.. men det er bedre en tommeltotten!!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #16 Skrevet 28. september 2011 Mitt barn hadde et utrolig stort suttebehov da han var nyfødt. Jeg var som deg, tenkte at han skal i hvertfall ikke begynne med smokk! Men så satt jeg der da, på sykethuset med babyen hengende i puppen hele tiden. Han skrek og skrek, og jeg tenkte automatisk at ja, da er han vel sulten da.. Husker jeg satt for meg selv på stellerommet og ammet i flere timer i strekk. Dagen etter foreslo barnepleier at vi kunne prøve smokk, kanskje han bare hadde et stort suttebehov. Gjett om det var deilig a?? Nesten gang skal jeg i hvertfall ta med meg sutt på sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #17 Skrevet 28. september 2011 Jeg hadde kjøpt inn 1 smokk til poden før han ble født. Hadde egentlig ingen planer om at han skulle begynne med smokk. Men da jeg ikke fikk lov til å amme etter fødselen så hadde han et veldig stort sugebehov. Han ble matet med kopp på nyfødtintensiven og det var sykepleierne som tok valget og sa at han skulle ha smokk. Jeg er sikker på at de vet og kan dette bedre enn meg, derfor godtok jeg at han skulle få bruke smokk. Tenkte også at det er bedre at han får smokk en at han tar tommelen. Han er i da 2 år og bruker fortsatt smokk når han sover på natt og fra tid til annen på dagtid.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #18 Skrevet 28. september 2011 Alle barn trenger ikke/ liker ikke smokk. Min ville aldri ha - ikke har hun noengang brukt tommelen heller.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #19 Skrevet 28. september 2011 Første barnet mitt brukte ikke smokk. Jeg tenkte også som deg at det var dumt å begynne med osv og hadde ikke tenkt å gjøre henne avhengig av det. Skal sies at hun brukte puppen som smokk og at jeg etter hvert faktisk prøvde å gi henne smokk, men det var helt uaktuelt for henne. Hun er typen som aldri la seg og slappet av, brukte ikke kosedyr, smokk eller noe. Sønnen min er en annen type og begynte med smokk før han var et par uker. Det hjalp han veldig til å roe seg og slappe av.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #20 Skrevet 28. september 2011 Mine barn har ikke brukt smokk, de er 4 år og 20 mnd gamle. Eldste ville ikke ha(hun hadde ogs kolikk), og yngste prøvde jeg ikke med, for hun kasta opp "hele tiden" i månedsvis, brakk seg av alt og jeg var redd for at hun skulle kveles med en smokk som "propp". Har gått helt fint, har aldri følt behov for smokk, vi. Svært så mange skråsikre bedrevitere det var her.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #21 Skrevet 28. september 2011 Smokk kan forebygge krybbedød. Smokk reduserer stress pga sugebevegelsen. Suge- og tyggebevegelser er beroligende. Ungen har et stort sugebehov, og jeg ser ikke grunn til å nekte ham smokk
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #22 Skrevet 28. september 2011 hehe, ser mange som elsker sutt her! Barnet lærer seg jo å roe ned på egen hånd, om det får tid/mulighet.Høres jo ut som sutt er en menneskerett for alle barn i verden i følge FNs barnekonvensjon! Sutt er en enkel løsning for å få ungen til å holde kjeft. Verken mer eller mindre.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #23 Skrevet 28. september 2011 Sikter ikke til de som blir ANBEFALT å bruke sutt av helsepersonell, tenker mer på de foreldrene som har bestemt seg for at barnet skal ha sutt før det er født.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #24 Skrevet 28. september 2011 Vi ga henne smokk da hun var 6 uker på grunn av veldig stort sugebehov, kolikk og jeg hadde veldig såre brystvorter etter all ammingen. Nr.2 ville ikke ha smokk.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #25 Skrevet 28. september 2011 Fordi at det er såååå deilig når det er stille, vel! Jeg har tre barn, eldste tok smokk, andre ikke (jeg var smokk) og andremann gråt utrøstelig nesten hele sitt første leveår. Tredjemann tok heldigvis smokk. Avvenning er ikke noe problem heller Lenge leve smokken!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå