Gå til innhold

Baby 5 mnd. som våkner konstant gjennom natten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere har babyen min bare våknet 2-4 ganger om natten for å få mat. Nå har han plutselig begynt å våkne igjen allerede 20 min. etter at han blir lagt for natten kl. 1830/1900, og våkner ca. hver time natten gjennom.

Han gir seg ikke med å skrike før jeg tar ham opp og ammer ham. Og ettersom jeg ikke kan vite med sikkerhet at han ikke er sulten, så vil jeg liksom ikke la være å ta ham opp heller... Om han spiser eller mest "trøstesutter" vet jeg ikke, men han sovner til slutt og jeg legger ham tilbake i hans seng (som står inntil min). Så er det på'n igjen etter kun kort tid...

Han sover mye på dagen, så jeg tror ikke at han er overtrøtt. Han fullammes. Han har ligget litt under vektkurven sin de siste par mnd., men vil ikke ha annen mat enn morsmelk (jeg prøver å gi ham grøt eller andre ting hver dag, men han bare spytter det ut igjen).

Noen som har noen ideer om hva denne stadige oppvåkningen kan skyldes, og hva jeg evt. kan gjøre med saken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nye tenner? Får han grøt om kvelden? Velling? Kanksje han bare vil ligge å kose med mamman sin. Du kan jo la han få gjøre det.

Skrevet

Jeg ville tippet at han trenger mer fast føde... Tar han flaske? For da kan velling gjøre susen;)) Det kan selvfølgelig være tenner også, eller bare en litt urolig periode som går over;) Ville hørt med helsesøster.

Skrevet

Han tar flaske, men bare med morsmelk (han nekter å spise MME). Mistenker at han trenger mer mat jeg også ettersom han ligger under kurven sin, men han nekter jo å spise annet enn morsmelk! Ville han ikke vist mer interesse for mat om han var sulten?

Men får man gitt velling på flaske? Er ikke velling for tykt flik det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...