Gå til innhold

journalskriving???

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva innebærer dette? er i uke 19 nå, og har fått time til journalskriving om 4 uker på sykehuset.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det betyr at de skriver inn opplysningene fra helsekortet for gravide. De vil ha opplysningene inn så de kan lage en sykehusjournal (den er jo på data i vår moderne tid).

Det er også forskjellige skjemaer de gjør klare, for eksempel om man godtar forskjellige typer bedøvelse, eller om man vil være med på et forskningsprosjekt om ultralyd (det husker jeg de spurte meg om).

For de gravide sin del blir det litt ekstra å reise til sykehuset for dette, men sykehuset har vel opplevd mange "håpløse" gravide som har surret veldig... Og for sykehuset er det en fordel å kunne gjøre dette på dagtid, og ikke stresse med innskriving av journalen når mora plutselig kommer og skal føde.

Skrevet

men du skriver om bedøvelse her.. hva om man ombestemmer seg? jeg har ikke satt meg inn i noe som helst om fødselen enda. hva om jeg endrer mening?

Skrevet

du skriver om bedøvelse og diverse andre ting.. men hva om jeg ombestemmer meg?? jeg har ikke satt meg inn i noe som helst ang fødsel. jeg har egentlig litt fødselsangst å prøver å ikke tenke på den i det hele tatt :P

Skrevet

jeg har ikke vært påjournalskriving, er dette vanlig?

Skrevet

ikke jeg heller.. hvem er det som innkaller til dette?

Skrevet

Ikke sikkert de har det overalt... Tror fastlegen ga beskjed til sykehuset om at jeg var gravid, og at sykehuset seinere sendte ut brev med tidspunkt for innskriving.

På SUS har de et kontor som ligger noen meter fra inngangen til barselavdelingen. Så mens vi satt og ventet kunne vi se på noen innvandrere som skulle på visitt, og noen par som skulle reise hjem med sine babyer.

Skrevet

men 14.18-. hva skjer på en journalskriving? og hva om man ombestemmer seg i ettertid ang bedøvelse o.l

Skrevet

Du sier bare at du i utgangspunktet ønsker en naturlig fødsel, men er åpen for å ta imot bedøvelse og smertelindring om ting unger fødselen gjør det nødvendig. Det kan være alt fra at du selv takler smertene dårligere enn du hadde tenkt, til at det er liten fremgang så smerter over lang tid gjør deg sliten osv osv. Få med at du i samarbeid med jordmor og behandlende lege under fødselen er villig til å diskutere smertelindring om det blir nødvendig.

Da har du dekket alle eventualiteter og kan ombestemme deg så mye du vil ;=

Skrevet

Jeg forsøkte å forklare det. Man sitter der med sin store mage, mens en sykepleier taster inn opplysninger på data. Det er også ofte en annen sykepleier der, og de spør av og til tilleggsspørsmål. Så etter en god del bla-bla blir det ikke sjelden at de ligger etter skjema.

Det går sikkert fint å ombestemme seg angående bedøvelse.

Skrevet

Det er vel bare å si at man vil ha bedøvelse det. Det er jo ikke sånn at man MÅ ta det om det viser seg at man ikke føler behov allikevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...