Gå til innhold

hvilken termindato skal man gå etter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Menstermin er 28.april.

Ift tidlig UL i uke 10 sa gynekologen min at terminen var 25.april. (i uke 7 sa han 26.april).

25/26 april stemmer mer ift når vi hadde sex og når eggløsning var..

Spiller ikke så stor rolle, men kjekt å vite :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Din foreløpige termin er 25.april:-) Det er UL-terminen som er "fasiten" og den som vil bli brukt fremover. Men det er lettere å vurdere etterhvert som fosteret vokser,så den kan jo bli korrigert flere ganger. Sikkert derfor den ikke var helt den samme nå som i uke 7.

Jeg gleder meg veldig til tidlig UL om et par uker så jeg også kan få en mer sikker termindato!!:-)

Skrevet

Ultralyd termin er den man skal forholde seg til.

Skrevet

i såfall, jippi - for da er jeg enda nærmere uke 12 ;) hehe.

Her tar vi dag for dag og uke for uke :)

Skrevet

Ordinær ultralyd. Fram til det er de "uoffisielle", og uansett er det jo bare snakk om et par dagers forskjell her...

Skrevet

hehe, ja, men ordinær ultralyd er så lenge til ;)

og det finnes jo de som blir satt tilbake eller satt fram 1 uke ift menstermin på tidlig UL..

Skrevet

jeg forholder meg til menstermin foreløpig:)

(forrige gang ble jeg flyttet fra menstermin 7 april til ul-termin 21.april.., det var KJIPT)

Skrevet

hehe, ja da skjønner jeg godt at du forholdt deg til menstermin :)

ang meg så er jeg rimelig sikkert på når vi hadde sex og eggløsning, og i følge det så er termin 25/26 april..

Skrevet

hm.. legen regner fortsatt etter menstermin på papirene som fylles ut, selv om UL-termin var den han snakket om :)

jaja, terminen er jo uansett en ca dato på +/-14 dager..

Skrevet

Jeg gikk etter "min" termin sist :-) Legen ville bruke 28 dagers syklus, jeg 24 (ALLTID hatt det!). Etter UL nr to ble jeg flyttet nærmere "min".

Hadde ikke stort annet å si enn når permisjon skulle starte og når man regnet overtid fra. Frøkna kom 2 dager etter "min" Termin :-) Fulgte magefølelsen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...