Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 Har valgt å være hjemme fulltid (alenemamma) for sønnen min i de første 2 1/2 årene av hans liv. Han har nå 100% barnehageplass og jeg har søkt på ALT av stillinger i et halvt år nå, både de jeg er utdannet til og de jeg ikke er kvalifisert til... MEN ingen napp!! Og jeg hører også fra andre her vi bor at det visst er forferdelig trangt om stillingene nå om dagen :/ Så nå har jeg 1 mnd igjen m alenemorstønad, og aner virkelig ikke hva vi skal leve av etter det.. Var på Nav i juni og snakket med ei jeg vil kalle Bitch med stor B, som sa at jeg kunne glemme å søke på utvidet overgangsstønad for jeg skulle hatt sønnen min i barnehage for lengst, og søkt jobber for lengst. Så eneste utveien for meg var å gå på sosialen fra november av mente hun Men jeg har rundt 120 000 kr i BSU, så jeg kan vel ikke gå på sosialen heller??? er ikke hovedregelen at man skal ikke eie noe før man får sosialhjelp? Kan jeg få dagpenger nå når jeg kun har hatt overgangsstønad de siste 3 årene? Vær så snill og svar dere som vet eller har vært i samme situasjon.. Er desperat..
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #2 Skrevet 27. september 2011 Tja, det er selvsagt lurest å utdanne seg etc når man får os. Men har du virkelig prøvd vikarbyråene også? Det er sikkert ulikt fra sted til sted, men her er det hvertfall veldig greit å få oppdrag gjennom dem (om man selv er en positiv person som gir alt selv på "kjedelige" jobber).
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #3 Skrevet 27. september 2011 Er helt enig med dama på NAV, og det er slike som deg som gjør at det burde stilles krav til jobb eller å ta utdanning for å få OS. Utrolig at en skal få betalt for å gå hjemme i flere år bare fordi en er alenemor. Så det er bare å ta ut pengene fra BSU-kontoen og tømme alle sparekontoer mens du søker det som er av vaskejobber, McDonalds og lignende i mellomtiden.