Gå til innhold

vinterpose?

♥jente2010+♥jente2012

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. Brukte lammeskinnspose i fjor vinter, veldig fornøy med dette..men det jeg lurer på..nå skal jenta begynne i barnehage, og hvordan pose har dere god erfaring med som kan brukes i vogna når de sover ute? ser at lammeskinnsposer kommer ofte best ut i test,men ser at mange av disse andre posene kan knytes godt rundt hode, og det virker så mye lunere.. vil gjerne høre om det er flere som har benyttet skinn pose til bruk i barnehagen, eller om jeg bør kjøpe en ny! takk:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har en dunpose fra Odenwälder som vi har brukt til vår gutt(født jan-10). Er kjempefornøyd med den på alle områder.

Tror nok at du kan bruke lammeskinnsposen din, men jeg har ingen erfaring med det selv.

Et alternativ er jo å spørre i barnehagen hun skal begynne om deres erfaringer.

Skrevet

Selv har jeg ikke brukt lammeskinnspose, men jobber i bhg og mange som har de der.... På de kaldeste dagene har de ofte en dyne eller ullpledd i tillegg øverst, fordi skinnposene ofte blir korte når barna vokser og blir rundt 2 år =)

Sålenge du vil sende med skinnposen i bhg trenger du ikke kjøpe ny! Vogna er stort sett lun nok likevel og du kan jo bare sende med gode ull pledd og ull luer som skal brukes til soving hvis du er redd jenta skal bli kald =) Men igjen er det de ansattes oppgave å følge med hele tiden på om barna er varme eller kalde når de sover =) =)

Skrevet

Jeg også jobber i bhg. Ei skinnpose er litt mere åpen enn ei dunpose men det er jo bare å kle på ungen og vi har ei lite teppe overst på kroppen på de kaldeste dagene.

Dei som har dunposer er goldvarme. Dei er veldig gode dei posene. Ungene sover bare med tynne ullklær i dem.

Så er jo det voksi poser. Dei er helt greie også.

Vi kler ungene etter posene ;)

Så det er bare å ta en prat med damene som skal legge ungen din i bhg. Hør hva dei synes.

Skrevet

Jeg synes vel heller ikke at det er nødvendig å invistere i en ny pose dersom du allerede har en skinnpose. Det man kan tenke på, derimot, er at det lett blir skittent oppi posen dersom man har den med i barnehagen. Noen legges kanskje med uteklærne på oppi. Du skal ikke kimse av finn.no, så om du vil ha en billig dunpose så kan du jo bare kjøpe en der. Jeg har ogås Oderwalder og er også veldig fornøyd. Jeg er nå en stod fan av dun siden jeg er en fryspinn selv. Veldig god temperaturegulerer og er det eneste som holder meg varm om vinteren. Nå er nr 2 på vei, kommer i februar, og han kommer også til å få seg en dunpose. Skal forsøke EasyGrow denne gangen (for variasjonens del ;-).

Skrevet

Vi legger aldri ungene oppi vogna/poser med uteklær. Men det er jo bare å nevne til die som jobber der at dei ikke må gjøre det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...