Gå til innhold

Lar dere 1,5 åringen bruke kniv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså sånn type spisebestikk som man har når man spiser middag? Her i huset ser han oss spise med kniv og gaffel og han vil gjerne også ha. Er usikker på om han skal få kniv. Han er ca 21 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lar min ha en sløv barnekniv som han kan prøve seg frem med. Han ser og hva vi gjør, og prøver å få tak i våre kniver. Bedre med en egen ufarlig en.

Skrevet

Da er han 1,8 år :-) Tror nok jeg vil la dattera bruke en liten barnekniv og barnegaffel når hun blir så gammel.

Skrevet

I barnehagen der jeg jobber så lar vi alle smøre brødskiva si selv, med litt assistanse selvsagt, men alle har hver sin lille kniv :)

Skrevet

Er det vanlig i barnehager med så små barn? Jeg hadde ikke likt det

Skrevet

Hvorfor ikke? Det ligger mye læring og selvstendighetstrening i å smøre sin egen brødskive og å få bestemme selv.

Skrevet

er de interessert i å lære og de verken kan ta liv av seg selv eller andre så er vel det meste greit. mine har fått lov til å ha barnebestikk og smørekniv fra de har vært interessere. gir dem ikke biffbestikk da...

Skrevet

Min er 18 mnd og bruker kniv (barnebestikk). Han er veldig opptatt av kniven, og blir veldig misfornøyd om han ikke får når vi har. Han hadde fått smurt skiva si i barnehagen en stund før vi startet med det hjemme, og jeg ble imponert over hvor flink han var. Nå er det ikke noe problem å hjelpe til kniven når han skal ha middagsmaten på gaffelen og han skjærer som bare det om han får noe mykt. Men jeg deler maten i biter for ham enda da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...