Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 Vi får besøk av en stooor mann og hans kone denne helgen. Jeg vet at de begge er ganske så storspiste, og at jeg bør lage noe med mye mat i. Det bør være noe jeg kan lage på kort tid. Forslag?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #2 Skrevet 27. september 2011 Lag en god gryte med ris og salat, passer både for storspiste og småspiste. Eplekake og krem er god høstdessert
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #3 Skrevet 27. september 2011 Eplekake var en genial dessert:) En gryterett hadde kanskje vært tingen ja... Tusen takk for tips! H.I.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #4 Skrevet 27. september 2011 Her lager vi gryte m/salat og brød el. ris, eller hjemmelaget pizza når vi får middagsgjester Dessert er ofte is og kokosboller
30kg opp, 2,5kg baby ut.. Skrevet 27. september 2011 #5 Skrevet 27. september 2011 faen så kjedelig å servere gryte med ris. Minner meg om juleball i 6.klasse..
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #6 Skrevet 27. september 2011 Vi hadde storspisende mannfolk på middag helgen som var, vi serverte: Helstekt (på grill) indrefilet av svin Fløtegratinerte poteter Salat Stekte grønnsaker Mais Saus Siden det også var en del barn her heiv vi noen pølser på grillen og varmet litt pommes frites i stekeovnen, alle var strålende fornøyd
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #7 Skrevet 27. september 2011 Men for noen et godt alternativ. Indrefilet med diverse tilbehør er jo godt da. Men kommer jo an på hvor mye du vil legge i middagen av både tid og penger. Soltørka tomater, cottage cheese er fint å fylle indrefileten med. Sopp, sukkererter, gulrøtter er tilbehør som vi synes er godt. woket. Samt salta stekte småpoteter. En god saus til.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #8 Skrevet 27. september 2011 Ang gryteretten som best passer på juleball - hverken mannen min eller jeg liker å lage mat i det hele tatt, og vi har en liten baby som stort sett krever meg med hud og hår Og til vårt forsvar har vi aldri hatt middagsselskap på nyttårsaften eller noe slikt, da vi kjenner våre begrensninger Her er det bare et vennepar på uformell middag innimellom, og da koser vi oss masse Vi er glade i gryterett og hjemmelaget pizza, vennene våre er også glade i dette Og vi gidder ikke å prøve å putte opp en perfekt fasade og stå og kokkelere frem de dyreste, mest tidkrevende og spennende retter bare for å imponere våre venner Dersom man har mye tid og elsker matlaging, ja da er det jo sikkert stas å imponere for de som trives med det. Men jeg trives like godt i middagsselskap om det serveres lapskaus og is, eller om det serveres treretters med bruschetta, helstekt indrefilèt og hjemmelaget tiramisu. Det viktigste for meg er å være i godt selskap, og å akseptere mine venner for det de er - om det er gourmetkokker eller folk med kjøkkenskrekk Og vi har både leger, advokater, apotekere og - ikke minst - en kokk i vennekretsen
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #9 Skrevet 27. september 2011 Hjemmelaget foccacia og en god pastarett, f.esk pasta med kylling, bacon, løk og saus laget av fløte og smøreost med baconsmak. Enkelt og mettende.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #10 Skrevet 27. september 2011 Merkelig hvordan du får det til å høres negativt ut å lage god mat Selv har jeg fire barn, og har hverken "hud eller hår" for meg selv jeg heller, men det går da fint å lage mat likevel. Ikke for å imponere heller, har venner som lager enkel mat og venner som lager veldig komplisert mat, vi havner nok midt på treet. Vi inviterer selvfølgelig gjester for å kose oss, og lager mat det er naturlig for oss å lage. Ikke noe hokus pokus, ikke for å imponere heller, bare fordi vi er glad i å både lage og å spise mat... Men jeg hadde gladelig spist lasagne fra langpanne, med baguett og salat til jeg, overhodet ikke noe problem. Godt er det også. Det samme er fiskesuppe (som også er enkelt å lage), gryterett, taco og hjemmelaget pizza. Jeg liker det, det er vi som er samlingspunktet i familien og vi som inviterer til julemiddag, nyttårsmiddag osv. Senest på lørdag var vi 16 stykker rundt bordet her og som du sier gir sånne ting til trening. Men det er virkelig ikke så vanskelig eller avansert som du får det til å høres ut som. Det er få ting det er vanskelig å lage, du må bare tørre prøve. Tar kortere tid å lage helstekt svinefilet med grillede grønnsaker og fløtegratinerte poteter enn det tar å lage hjemmelaget gryterett med salat og brød God middag! Om du har nogenlunde normale venner er de fornøyd med å bli invitert og glad for det de får
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå