junigutt 78=) Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 Sønnen min er 4 år og går i barnehage. Får stadig høre fra han at gutta både "lekeslåss", slår og div andre ting. Han kom hjem i dag med masse klore-merker i ansiktet. Hadde blitt klort av en av de andre gutta. Sønnen min forteller at han slo tilbake. Sønnen min har også fortalt om andre episoder. De ansatte sier at de er veldig "gutter" og at de girer hverandre veldig opp. Jeg har ikke snakket med de ansatte ang disse hendelsene enda, men tenkte å høre litt hvis det fortsetter. Jeg er ganske så streng med sønnen min når det gjelder slike ting, og det har han skjønt. Er dette vanlig blant gutter i den alderen, eller bør jeg reagere mer?
Aktivegutter Skrevet 27. september 2011 #2 Skrevet 27. september 2011 Du bør lese inne på småtroll 6-8år. Helt vanlig, men synst at i barnehage bør man ha en grense.
*Lissi* Skrevet 27. september 2011 #3 Skrevet 27. september 2011 Helt vanlig tror jeg. Gutten min er 5 år, og han elsker å fekte. De er ganske strenge på det blitt i bhg. da. Når man kommer hjem med kloremerker er det vel kanskje gått for langt? Hadde tatt det opp.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 28. september 2011 #4 Skrevet 28. september 2011 Det er nok normalt (ikke alle som gjør det vel og merke) men i de bhg jeg har jobbet har det vært 0-toleranse for lekeslossing og slossing! Rett og slett fordi dem ikke klarer å stoppe eller skille på lek og ikke lek når de holder på, og vips er det mer alvor og skader! Jeg synes du skal ta dette opp med bhg snarest. Jeg som mamma hadde ikke syntes det var ok at gutten min kom hjem med kloremerker, blåmerker o.l pga lekeslossing!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå