Gå til innhold

skal jeg si fra til barnehageansatte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på tre år har tre ganger begynt å gråte hjemme etter barnehagen pga en annen jente. Hun sier at hun er redd henne.

I går var hun skikkelig lei seg, for denne jenta hadde tatt en spenne fra henne. Jeg kjenner til denne jenta, og har jo sett at hun er bestemmende på en litt "truende" måte, om dere skjønner. Men hun er også veldig søt :)

Var også et annet tilfelle hvor jenta mi kom hjem uten et armbånd, og jeg spurte hvor det var blitt av. Hun bruker å sutre når hun mister ting, men da sa hun at det ble borte, og sånn var det bare. Dagen etter hadde den andre jenta dette armbåndet på seg. Jeg vet jo ikke om det var hun som tok det, kan jo hende hun hadde det samme. (hello kitty).

Jeg merker at det er noe, jenta mi er flink til å prate og utrykke seg, men samtidig har hun en god fantasi. Jeg vet også at denne jenta kaanskje ikke har det så bra hjemme (barnevernet er involvert). Så jeg er såå usikker om jeg skal ta dette opp i barnehagen, jeg vil ta vare ¨på jenta mi, men vil ikke skape problemer for hun andre... og jeg vet ikke om dette er vanlig blandt barnehageunger heller, og jeg vil ikke virke masete...

noen som har noen råd? :) feks fra dere som jobber i barnehage :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig at jenten din er veldig forsiktig, og også mulig at den andre jenten er veldig bestemt.

Uansett så har ikke barnet ditt det bra og du bør fortelle ped.leder om dette. Du trenger ikke be om et eget møte, men nevne i forbifarten at du har forstått at datteren din og denne jenten ikke går så godt overens. Det har vært episoder ditt barn gråter av og spør om de kan følge litt ekstra godt med.

Jobber selv i barnehage - og vi får slike beskjeder titt og ofte:)

Skrevet

Jeg ville tatt det opp med de ansatte i bhg.Om jenta di er redd,så må de følge opp det og finne ut hvorfor.Ville ikke sagt at det er sånn og sånn for det sier datteren din,men fortell det hun sier til deg og be de observere litt hva som foregår mellom disse jentene.

Har vært i samme situasjon selv,og det er frustrerende fordi man ikke er der og kan følge med selv.Men jeg sa i fra til de ansatte,og de bekreftet mistankene mine etter noen dagers observasjon.Slike ting skjer gjerne når barna er utenfor de voksnes synsfelt,så det er ikke alltid så lett og fange opp.

Skrevet

Jeg tror at hvis du sier det sånn som du sier det her, så er det jo bare konstruktivt for barnehagen :-)

Skrevet

Hei!

Ja jeg synes du burde si i fra om dette til pedagogisk leder, på tomannshånd. I hovedsak ville jeg tatt opp den første situasjonen du beskriver Da kan de følge ekstra med på jentene og observere hvordan de er sammen. Jeg synes ikke du skal tenke at du skaper problemer for den andre jenta, om hun er dominerende og har litt problemer med å forholde seg til andre barn er det kjempe bra at de voksne i barnehagen er obs på dette og kan gi henne den støtten hun trenger :).

Hilsen pedagogisk leder (førskolelærer)

Skrevet

Tusen takk for gode svar! Da skal jeg si ifra i morgen! :)

Ha en fin kveld :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...