Gå til innhold

Pierce selv..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har piercet tungen selv?

Hadde hull i tunga før, men tok den ut under svangerskapet, og har så utrolig lyst på hull igjen.

Nærmeste piercingstudio er 130 mil unna, og har ikke tenkt meg den veien med det første.. :>

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har piercet meg selv flere steder, men ikke tunga. Det ville jeg aldri gjort. Mye mer utsatt for bakterier der enn andre steder som man kan dekke til. Du burde gjøre det profesjonelt, synes jeg da.

Skrevet

Nei huff! Vent til du skal dit de kan det!

Skrevet

Er jo dridharry med percing i tunga. E forsåvidt dridharry med percing hvor som helst. Ta det selv du og få betennelse i tunga.

Skrevet

Jepp, det høres kjempe smart ut.

Selv skal jeg pierce klitten selv etterpå, hvorfor bruke fagfolk?Alle kan vel stikke et hull, hva mer er det å ta hensyn til???

Skrevet

Når jeg snakker med en med piercing i tunga klarer jeg bare fokusere på piercingen. Hva som sies kommer iandre rekke. Det fordi det er så STYYYYYYGT.

Skrevet

Jeg spurte ikke om hva dere synes, jeg spurte etter folk som har piercet selv.

Jeg synes pannelugg er dritharry, spesielt om den er tung og rett. Siden vi tydeligvis skulle utveksle meninger.

Hva dere måtte mene om piercinger bryr meg der ryggen skifter navn. Jeg synes det er kult, akkurat som at jeg sitter med ungen og synger når Lazytown går på TV :]

Skrevet

Dette ville jeg så avgjort ikke funnet på i mine villeste fantsier.

Tunga er full av nerver og en vil da ikke risikere å ødelegge seg for livet, for ikke å snakke om kjangsen for infeksjon ved hjemmepiercing.

Er en smart så overlater en dette til de som kan det!

Piercing i tunga er supersexy, men det er jo alle piercinger.

Skrevet

Dette må du ikke finne på å gjøre selv!!!

Det er direkte livsfarlig, uten å overdrive. Hvis du ikke bruker sterilisert utstyr, med folk som vet nøyaktig hva du gjør, så kan du bli alvorlig syk.

Vet om en som tok piercing i et skittent studio i utlandet. Endte opp med så kraftig infeksjon, at deler av tungen måtte direkte amputeres.

130 mil? Javel, og så da? Den turen tar du! Jeg måtte reise 1 og en halv time for å ta min.. men jeg gjør da heller det, fremfor å miste tungen eller død av blodforgiftning.

Det å ta selv i navlen er noe HELT annet enn å ta selv i tungen!

IKKE gjør det selv! Jeg kan ikke understreke det nok!

Skrevet

Enig med det de over skriver, ikke gjør det selv.

Hadde piercing i tunga, men tok for 16 år siden. Fjernet den for lengst...HARRY!

Skrevet

Hei! Jeg piercet tunga mi selv da jeg var 13. Jeg var ekstremt nøye med hygienen etterpå, og det gikk utrolig nok helt fint! Skylte munnen i munnskyllevann konstant hele døgnet... 3 år senere tok jeg et hull til i tunga selv... Gikk bra det også gitt. Har tatt ca ti piercinger på meg selv + noen på andre, pluss maaaange hull i ørene, og aldri hatt infeksjon. Nå, mange år senere, har jeg tatt ut alle piercingene, men kan fremdeles sette i smykker om jeg vil. Men tunga gjør veldig vondt, da det legger seg en slags hinne over hullet. Det gror vel igjen til slutt antar jeg. Nå har jo du hull fra før av, så om det ikke er lenge siden du tok ut smykket og om du hadde hullet en stund, så trengs det vel bare litt mot og styrke for å presse gjennom smykket igjen..... Når det er sagt så har jeg vokst en del siden mine ungdomsdager og ville ALDRI gjort det samme igjen. Ville ikke turt!!!! Personlig syns jeg det er direkte galskap og er glad jeg har vokst fra den tiden i livet mitt.. Hehe, men her har du i allefall mine erfaringer.

Skrevet

Hvis du har hatt hull i tunga før, så trenger du neppe å sette nytt hull.

Jeg tenkte samme tanken da jeg hadde gått uten barbel i 3 år, men det eneste som trengtes var å blokke ut hullet siden arrvevet hadde krympet. (og det var mye vondere enn å pierce tunga!)

Du bør uansett gå til en som vet hva han kan, for det blir straks litt mer komplisert å skulle stikke nytt hull i nærheten av arrvev.

Skrevet

Jeg vet ikke om du leste nøye det første innlegget mitt.

Jeg skal ikke den veien med det første, har ikke planlagt det. Det blir i såfall fly, som er dyrt herfra.

Det er forskjell på 1 1/2 time og 18 timer ++.

Til dere som sier jeg bare kan stikke gjennom hullet som var der: Hullet grodde helt på knapt noen dager. Prøvde å stikke gjennom, men det var helt grodd.

Å stabbe et butt smykke gjennom tunga frister ikke. Da blir det heller en nålespiss som en ikke kjenner.

Jeg vet godt at en må være nøye med hygienen, det ble drilla inn både før og etter at jeg piercet tunga hos proff, når ørene ble tatt, når jeg tok labret, madonna, øyebrynet og nesa. Før dere kommenterer at jeg sikkert ser ut som et metalltryne, så er det kun madonnaen jeg har nå :)

HI.

• 6 år senere...
Skrevet

så synd jeg ikke så denne før!  Jeg drakk m noen venner når jeg var 15. Som er 14 år siden. Har den enda. Sugde en isbit til den var borte.. brukte rosa sprøytespiss (med stor gauge) - passer de fleste piercinger - kjørte den gjennom.

folk her tar helt feil.  Faren ved å gjøre det selv er at du kan STIKKE FEIL STED og lamme halve trynet ditt.  ALLE kan få BETENNELSE, det har ikke noe med HVEM og HVOR man piercer å gjøre, - det har med etterbehandlingen å gjøre. 

jeg er ikke typen til å si "dere tar feil". Men her må det klares opp litt sannhet slik at når noen kommer innom her igjen får de faktisk sannheten...framfor å tro det blir betent bare fordi det er en selv som gjør det.  Kan bli like betent fra et studio - så lenge man ikke behandler riktig etterpå. 

faren ved å ta tungepiercing selv er altså at man kan stikke helt gærent og lamme halve trynet.  Hvor ofte har dette skjedd? ...kremt... bare Google hvor andre folk har sine piercinger, merk med sprittusj og bruk isbit. Isbit steriliserer og dreper bakterier i munn!  ROSA SPRØYTESPISS! Ren stang.  Null problem.

Lykke til!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...