Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 Hvordan gjør dere det med besøk på sykehuset. Sist fikk jeg ikke ha besøk pga svineinfluensa. Denne gangen blir det mest sannsynlig planlagt keisersnitt, og jeg ønsker egentlig bare å ha besøk av mannen min og barna mine. Er jeg egoistisk?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #2 Skrevet 27. september 2011 på sykehuset på lillehammer er det ikke lov til å ha besøk i avdelingen av andre enn mann og barn. evt annen person dersom man ikke har barnefar.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #3 Skrevet 27. september 2011 Nei dt er du aldeles ikke! Jeg ønsker heller ikke besøk på sykehuset. min pappa skal få komme å se på da han skal passe de to eldste mens jeg skal føde. Men ellers vil jeg ikke ha besøk der. Jeg vil bruke dagene på å komme meg etter fødsel og kose meg alene med den lille og prøve å komme i gang med ammingen. Jeg skal sove når barnet sover og bare nyte at det kun er oss to. så får andre komme på besøk når vi kommer hjem igjen.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #4 Skrevet 27. september 2011 Vil du heller ha de på besøk når du kommer hjem da? Kan være greit å ha de første dagene hjemme i sofaen for seg selv også, for du kan ikke seriøst mene at besteforeldre og nærmeste familie skal avvises helt? De gleder seg jo minst like mye til det nye barnet som dere... Jeg synes det var veldig greit å "gjøre unna" en del besøk på sykehuset jeg, der varer besøkene akkurat passe lenge og jeg slipper være en bollebakende og kaffekokende vertinne
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #5 Skrevet 27. september 2011 Nei, det synes jeg ikke. Det er du, og bare du, som bestemmer hvor mye besøk du vil ha. Kan godt hende det blir noen sure miner når du sier at du ikke vil ha besøk, men forhåpentlig vis skjønner de fleste det når de får tenkt seg om. Du kan jo si det før du skal på sykehuset, at du vet hvor sliten du kommer til å være, og hvor viktig den første tiden er for mor og barn! Si at de kommer til å bli bedt når dere kommer hjem! Det kan også hende du ombetemmer de etter at du har født. Da kan du jo bare sende en melding da, og si at det er greit å komme en liten tur!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #6 Skrevet 27. september 2011 Synes faktisk du er egoistisk jeg da, hvorfor i alle dager skal ikke besteforeldre og andre få hilse på den nye babyen før den er både en og to uker gammel? Om du er sliten kan dere bare avtale at de kommer når mannen din er der også kan han trille ut på g angen i 10-15 minutter så de får tatt noen bilder og sett den lille. Hvor slitsomt kan det være liksom? Tenk å bli bestemor og skryte av det til venner, naboer og kjente og når spørsmålet og hvem han/hun ligner på, øyenfarge og hårfarge kommer må de svare at de ikke har sett babyen enda for du vil ikke ha besøk på sykehuset...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #7 Skrevet 27. september 2011 Ja jeg vil heller ha dem på besøk hjemme enn på sykehuset. som regel har jeg kommet meg litt når jeg kommer hjem etter 3 dager og føler meg litt bedre. Tideligere har jeg sittet i sengen og ikke turt å reise meg da jeg har fossblødd de første dagene etter fødsel og dermed blødd gjennom i senga osv. i tillegg til bleierompe og sårt underliv. Jeg ønsker fred med den lille de første dagene. ikke at alle skal komme å se og hemse på han. vil han skal få en myk start. kanskje mener du det er dumt, men vi er forskjellige vet du!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #8 Skrevet 27. september 2011 Var jo derfor jeg svarte, for å fortelle deg at jeg ikke er enig med deg.. Jeg kan fint leve med at vi er forskjellige, men du spurte om meninger og fikk min. Du fikk også meningen til noen som var enig med deg. Så da er vi vel alle fornøyd da? Kanskje bortsett fra besteforeldrene som må vente med å se det nye barnet
~ spiren ~ Skrevet 27. september 2011 #9 Skrevet 27. september 2011 Synes det bør være helt opp til hver enkelt om man orker / vil ha besøk på sykehuset. Skjønner de som ikke orker, og skjønner de som vil ha. Ikke noe egoistisk verken det ene eller det andre.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #10 Skrevet 27. september 2011 Ja, jeg vil si du er egoistisk, men det må jo være lov når du nettopp har født? Selv fikk jeg for lite besøk, følte jeg. Min mor møtte oss i resepsjonen. Vi var ikke kommet oss på rommet enda. Men det var helt greit. Da fikk vi spise kvelds sammen, alene - meg og mannen. Så vi hadde barnevakt når snuppa var 4t gammel. Familien kom utover kvelden og dagen etter. Ingen venner kom. Jeg ville jo gjerne vise henne frem. 3. dagen var vi alene. Det var litt deilig det også. Da vi kom hjem var det nesten en måned med besøk. Etter 2 uker, så kom jo de første på besøk igjen. Men jeg synes bare det var kos,. en venninne hadde bakt masse kaker som vi hadde i frysen, så det ble ikke noe stress. Men nå var jo jeg også i overraskende ( for andre mødre) god form. Gjør som du vil, men det er jo en god ide som en annen skrev, om at far tar med seg barnet ut i gangen. Da blir alle fornøyd:-) Skjønner din side, men skjønner familien også - klart de vil se på vidunderet:-)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #11 Skrevet 27. september 2011 da jeg hadde ks, var det bare familie som kom på besøk. dersom du ikke ønsker besøk av hver og en mann:) gi bedskjed:)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #12 Skrevet 27. september 2011 jeg synes det er et helvete med alt det barselbesøket jeg..så nei, du er overhodet ikke egoistisk, du har da ikke satt barnet til vedren for dine foreldres, eller øvrig omgangskrets sin skyld så de har da ingen rettigheter som noen ser ut til å tro her.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #13 Skrevet 27. september 2011 Jeg synes ikke det er problematisk egoistisk ikke å ville ha mye besøk på barsel, men jeg synes du skal holde døren på gløtt. Det kan hende du ombesemmer deg. Jeg holdt på å kjede meg i hjel etter mine fødsler og nøt alle besøk. Det kan jo hende du også får det slik. Ta det som det kommer og bare si klart fra til venner og fammilie at det ikke ligger noe annet i det enn at du er veldig sliten. Hvis det er noen som er veldig ivrige på å komme på besøk for å se babyen kan jo eventuelt faren ta med den ut litt til besøket.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #14 Skrevet 27. september 2011 Nei, de få dagene man er på sykehuset skal man jo slappe av. Kan jo ha besøk hjemme istede. Her så var barselavd stengt for besøkende, vi måtte ta de imot i en stue de hadde til besøk. Egentlig veldig deilig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå