Gå til innhold

Katta er blitt helt vill!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dukker opp utenfor døra innimellom (kan gå lang tid mellom hver gang). Og hvis vi nærmer oss katta så bare freser han på oss. Gjemmer seg i et hjørne og freser når vi går i den retningen. Katta er kjempestor og tung som bly, det er ikke fett, det er muskler! ser seriøst ut som en liten bikkje. Kan han bli tam igjen eller er det bare a avlive han?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som om han ikke har det godt. Kanskje an er syk eller er skadet? Ta ham med til dyrlege! Er han kastrert? Det kan også hjelpe på lynne.

Skrevet

Kanskje den var i eldste laget da den ble kastrert?? De kan bli aggressive, skifte lynne...

Skrevet

Så lenge katta har mat og et lunt sted å være på når det er kaldt, så kan den godt ha et fint liv som utekatt. Men greit å sjekke at den er frisk ja.

Skrevet

Er det greit a, at katten bare er ute? Det lengste som har gått mellom hver gang jeg har sett den er to måneder. Nå. Har det bare gått noen dager. Jeg tør ikke engang og klappe katten jeg. Han er kastrert ja.

HI

Skrevet

Du bør sjekke at den ikke er skadet.

Lykke til med å få det fresende udyret inn i katteburet! Kanskje lurt å gi den sovemedisin i maten? Hør med dyrlegen hva du kan gjøre...

Skrevet

Skadet dyr oppfører seg aggressivt.

Dessutten må su som eier ta ansvaret å få den sjekket så den ikke flyr på noen av naboene.

Skjønner ikke hva du skal med katt hvis du bare skal la den være ute.

Skrevet

Jeg kan høre med dyrlegen.. katten hoppa inn vinduet her i sta, og fikk i seg litt mat fra matskåla. Kan gå flere uker til neste gang vi ser den igjen nå.

Hi

Skrevet

Den kan og ha blitt skremt sånn at den er nervøs. Vi har hatt mange naboer opp gjennom tidene som ikke har vært snille med dyr og det har endt i både skader og katter med nervøst lynne.

Ene katten fløy på meg hver gang jeg bevega meg for brått i mange år, han var en såkalt hittekatt og var ekstremt redd mennesker.

Men du bør absolutt undersøke om han er syk eller skada, da sykdom og frykt er de to største grunnene til agressiv adferd hos dyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...