Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #2 Skrevet 27. september 2011 Veldig hårsår, den dårlige selvfølelsen hennes gjør også at hun tror folk vil henne vondt, også hennes nærmeste venninner, det er vanskelig og slitsomt til tider å være en god venn for henne - men når det er bra er hun et sånt menneske du kan takke gudene for at du er så heldig å ha i livet ditt.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #3 Skrevet 27. september 2011 Bestevenninne 1: Er veldig opptatt av å prate om lavkarbo og annet som jeg ikke gidder å høre på når jeg koser meg med brunostskiva mi. Bestevenninne 2: Noe nedlatende overfor mennesker som ikke er like intelligente (ser ned på dem som ikke skjønner logikk, som ikke har greid å fullføre videregående (jada, mange av dem har helt grei IQ), som ikke greier å lære nye ting på jobb og som ikke følger med på hva som foregår i samfunnet og i verden). Har ikke nødvendigvis så mye til felles med disse menneskene jeg heller, men jeg dømmer dem ikke, og innser at de kan være like fornøyde med tilværelsen som oss.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #4 Skrevet 27. september 2011 Venninne 1: Kan være utrolig sur og frekk når hun har en dårlig dag. Venninne 2: Litt egosentrisk til tider. Venninne 3: Lite hensynsfull til andres følelser. Venninne 4: Utrolig distrè, glemmer alt fra avtaler til å svare sms'er. Venninne 5: Kan være snobbete og nedlatende. Men hvis man ser vekk fra disse lytene (og gudene skal vite at jeg ikke er perfekt selv!), så er de verdens beste jenter og jeg er kjempeglade i dem! <3
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #5 Skrevet 27. september 2011 Venninne 1: Glemsk og utrolig distre til tider.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #6 Skrevet 27. september 2011 Tja, mange av mine venninner er altfor opptatt av hva andre synes om dem. De synes det er viktig å ha "korrekt" adresse, riktig merker på klærne sine, fine biler osv. Problemet er at de da tar opp store lån for å opprettholde denne livsstilen, for å deretter klage over at de har dårlig råd.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #7 Skrevet 27. september 2011 Sikkert litt jeg kunne satt fingeren på, men så ser man jo ofte flisa hos andre uten å se bjelken hos seg selv. Så jeg velger å la vær
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #8 Skrevet 27. september 2011 Venninne 1 er ofte sur, og når hun er sur er alt galt. Da sitter hun i sofakroken og furter, og kommer med spydige svar. Kan være nedlatende. Venninne 2 tar ikke hint, må ha alt i klartekst. Når hun har vært på besøk i tre timer og det begynner å bli seint, nytter det ikke å gjespe. Man må da si: nå tror jeg at du må dra, for jeg må legge meg. Kan også henge seg opp i de minste ting, og gnager på det leeenge. Nå mine lyter: jeg er sta, og vil alltid ha rett. Blir litt furt om jeg tar feil. Jeg vet også at jeg kan ha en litt belærende tone. Men dette er jeg klar over, og jeg prøver å jobbe med det!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #9 Skrevet 27. september 2011 Venninne 1: Ekstremt bedrevitende og selvtilfreds. Vet alltid best om alt og er ekstremt fornøyd med egne valg, og kan ikke fatte og begripe at ikke andre mennesker velger akkurat som henne til enhver tid. Venninne 2: Noe oppfarende og veldig snarsint. Positivt er at hun virkelig glemmer uenigheter, går videre og ferdig med det. Er også veldig tydelig i sin kommunikasjonsform, noe jeg faktisk setter stor pris på. Venninne 3: Veldig opptatt av alt som foregår i hennes eget liv, ikke fullt så opptatt av andres liv. Hvis noe litt smådramatisk foregår i livet hennes, evner hun overhodet ikke se ting i perspektiv, og at andre faktisk kan ha det mye verre f.eks. Hypokonder. Sutrete. For opptatt av sladrebladet, jeg synes det er totalt uinteressant å prate om kjendiser osv.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #10 Skrevet 27. september 2011 Tja, mine nærmeste venner.. de VAR mine nærmeste venninner. men nå er det sjelden kontakt lenger. Grunn: Jeg har sluttet å ta så mye kontakt. Vennskap går begge veier. Jeg ble rett og slett lei av enveiskommunikasjonen. Venninne 1: Hadde sjelden tid hvis jeg inviterte. Skulle enten trene, handle med søsteren, handle med moren, eller begge, hjelpe faren, eller noen andre. Hun var også veldig redd for bilen, så hun ville ikke kjøre unødig, og det kostet jo også litt penger med bensin. Det som såret meg var jo at hun hadde tid til andre venner, venner som hun traff via meg. Fikk høre om den ene festen etter den andre, og alt hva de hadde funnet på. Da hadde hun plutselig tid, og var ikke så redd for bilen sin. Så klager hun til meg at vi ikke treffes. Venninne 2: Hadde kjæreste som hadde hytte nesten 1t fra der jeg bodde. De kjørte forbi 2 ganger, minimum annenhver helg i over ett år - da flyttet vi. De kom aldri innom. Og de kjørte omtrent forbi huset vårt - vi bodde 1min fra hovedveien. Etter at de bosatte seg der og fikk barn har det vel knapt vært kontakt. Da jeg hadde baby måtte jeg flytte på meg, det var for langt for henne. Da hun selv fikk barn, kunne hun hvertfall ikke kjøre så langt.. Sender stadig meldinger og vil treffes. Men kan ikke flytte på seg selv. Og det er kun viljen det står på. Venninne 3: Krever veldig mye oppmerksomhet, fra alle. Vi jobbet sammen, og da jeg sluttet ble det mindre kontakt. Jeg ringte noen ganger, men var kun en vei, så jeg ga opp. Senere da jeg traff henne kom hun med en teit kommentar med hint om at jeg hadde nummeret hennes. "Du har mitt også sa jeg bare" Siden har vi ikke hatt kontakt. Så det kan vel sies at disse ikke var så gode venner likevel, men da vi hadde kontakt, var disse mine nærmeste..
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #11 Skrevet 27. september 2011 Mine aller nærmeste venninner ser jeg faktisk ikke noen dårlige trekk med Men har noen andre venninner da: Nr. 1: Veldig opptatt av å være korrekt til enhver tid. Retter fort på andre og er veldig påstålig. Hun hater å ta feil og kan være vanskelig å diskutere med da hun er veldig god til å komme med argumenter. Dessuten vil hun gjerne sette seg selv i et godt lys - alltid. Hun fremstiller seg selv som ekstremt effektiv og treningsnarkoman. Hun har aldri innrømt at hun slapper av i ny og ned eller koser seg med noe godt- ferier er for pyser og godteri på fredagkveld er bare tull;) Nr. 2: Veldig opptatt av å gjøre en god jobb. Det fører til at hun nesten aldri har tid til å være sammen med meg eller andre vener. Hun er student (det er jeg også) og jobber med studiene dag og natt samt at hun har tatt på seg en annen stor oppgave i tillegg. Jeg er redd vi kommer til å bli (fjerne) bekjente snart. Ja, og så er jeg full av feil og mangler selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå