Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 som teller og har oversikt over hvem sin tur det er til å gjøre hva? Hjemme hos oss har ikke jeg oversikt over hvem som skiftet bleie sist eller hvem sin tur det er til å legge ungene. Jeg kjenner en som er så opptatt av at ting skal fordeles HELT likt hjemme, men hun tenker ikke på at hun bare tjener en brøkdel av det mannen gjør og at hun aldri kunne hatt råd til å leve sånn som hun gjør uten han.Syns hun er utakknemlig...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #2 Skrevet 27. september 2011 At hun er vanskelig å ha med og gjøre, og at jeg er takknemlig for at det ikke er jeg som bor eller er sammen med henne
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #3 Skrevet 27. september 2011 Min mann tjener mer enn meg, men vi gjør likt husarbeid. Har helt sikkert noe med at vi jobber like hardt begge to. Legger jeg barna 3 kvelder på rad så ber jeg mannen om å ta den 4 dagen. Ikke fordi jeg føler han må gjøre dette for å glede med, men for å glede guttene som får høre pappa også lese en bok. Så en kvinne som vil ha det samme som mannen sier jeg bare; Hurra!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #4 Skrevet 27. september 2011 Jeg tenker at hennes jobb kan være vel så utfordrende, slitsom og stresset som hans jobb selv om hun tjener mindre. Det er ikke alltid at det er samsvar mellom lønn og de faktiske arbeidsoppgavene man har. Er han lat på hjemmebane så er det flott at hun strekker han litt opp.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #5 Skrevet 27. september 2011 Jeg tjener ikke engang halvparten av det mannen min gjør, selv om jobben min er ekstremt mye mer komplisert og krevende. Dersom både denne damen og mannen hennes jobber 100 %, så er det da helt rettferdig at de gjør like mye hjemme? Eller er du en slik som mener at hus og barn er kvinnens ansvar selv om hun er i full jobb, bare fordi mannen tjener mer penger, selv om begge tilbringer like mye tid på jobb? Dersom disse damene jobber 50 % stiller jo saken seg annerledes, men da ville jeg heller sett at damene tok seg mest av husarbeidet, slik at mannen likevel kunne få masse tid med barna sine. Kjempeviktig at barna er like vant til far som mor, og man er tross alt 2 om å få barn.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #6 Skrevet 27. september 2011 Jeg tenker at det skulle bare mangle at ikke en mann gadd ta seg av sine barn. Hvis han jobber veldig mye, er det desto viktigere at han tar seg tid til å leke med og stelle ungene sine når han først er hjemme, for barn trenger både mor og far!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #7 Skrevet 27. september 2011 Jeg syns det er helt på trynet at man skal holde telling over hvem som gjør hva hjemme. Det går vel opp i opp på en eller annen måte uansett, spesielt hvis han tjener mye mer. Hvis en tjener mindre men drar store fordeler av den andres inntekt sånn som flott bolig, fine biler, dyre klær, reiser og hushjelp, er det ikke da også riktig at man "gjør seg litt fortjent" til det også?Skal mannen jobbe rumpen av seg for at de skal ha et godt liv også forventes det også at han skal gjøre like mye hjemme som den som nesten ikke bidrar økonomisk i det hele tatt (selv om hun også har full jobb).
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #8 Skrevet 27. september 2011 Han er flink med barna, det er ikke det. Det er bare så rart at hun har fullstendig oversikt over hvem gjorde hva sist og hvem sin tur det er neste gang. Da blir det ikke moro å stelle med barna lenger, det blir en plikt. Her er det ingen oversikt, den som det passer tar det. Og selv om jeg skifter flest bleier er det mannen som er ute og sparker fotball. Vi har begge kvalitetstid med barna selv om en skifter flere bleier enn den andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå