Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 Hva slags prevensjon gikk dere på? Jeg går på Cerazette og har nylig gjenopptatt et aktivt sexliv med elsklingen min, men er livredd for å bli gravid igjen.. Vi har en baby som sluker meg med hud og hår, og om jeg blir gravid igjen aner jeg ikke hva jeg kommer til å gjøre... Lurer på om vi burde bruke kondom i tillegg, frem til jeg er ferdig med å amme og kan gå over på en mer "skikkelig" p-pille...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #2 Skrevet 27. september 2011 Kjenner flere, inkludert meg selv, som har blitt gravid med cerazette. Utrolig upålitelig prevensjonsmiddel.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #3 Skrevet 27. september 2011 Rekker opp hånden her også... cerazette
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #4 Skrevet 27. september 2011 Lurer på hvorfor den enda ikke er blitt trukket fra markedet siden så mange blir gravide på den?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #5 Skrevet 27. september 2011 jeg er blitt gravid 2 ganger, har gått på cerazette begge gangene. Når neste baby kommer så skal mannen sterilisere seg, vi ønsker bare 2 barn. Jeg kan heller ikke gå på p piller pga migrene
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #6 Skrevet 27. september 2011 Ble gravid på cerazette jeg også.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #7 Skrevet 27. september 2011 Cerazette virker altså SÅ utrygt.. Nå som mannen og jeg har sex 3 ggr per uke så er jeg livredd for å bli gravid igjen; første gangen vi ble gravide så var det fordi kondomet sprakk, og jeg sitter her søvnløs på 6 mnd pga baby som nesten ikke sover og som bare hylskriker om han ikke bæres... Da blir det kondom i tillegg her, også får jeg prøve å avvikle ammingen så fort som mulig slik at jeg kan gå tilbake til Yasminelle.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #8 Skrevet 27. september 2011 cerazette er trygt dersom du ikke går på medisiner. Så lenge du kun tar paracet en gang i blandt ville e følt me trygg. men med det minste tegn på løsmage eller ved pencelin kurer etc ville jeg bruk annen prevansjon
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #9 Skrevet 27. september 2011 Ble gravid på Yasmin (?) første gangen, Cerazette andre. Jeg hadde alarm på kl 12 hver eneste dag, hadde med meg pillebrett overalt. Det var ikke en eneste gang jeg var mer enn 15 minutter for "sent" med pillen, i så fall hadde vi ikke sex uten kondom på en uke. Drittprevensjon, skjønner ikke hvorfor de ikke fjerner det fra markedet. Nå bruker jeg hormonspiral og kondomer i tillegg...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #10 Skrevet 27. september 2011 Ja her blir det rett og slett "snippsnipp" på mannen når vi er sikre på at vi ikke vil ha flere barn.. Har ett barn, og er veldig usikre på om vi ønsker flere...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #11 Skrevet 27. september 2011 Vil anbefale hormonspiral for dere som er redde for å bli gravide, men som synes det er for tidlig å ta en enderlig avgjørelse med tanke på sterilisering. Har selv blitt gravid på prevensjon tidligere, men stoler helt på hormonspiralen som gir en dobbel beskyttelse. Den skal være like trygg som sterilisering i følge min lege.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #12 Skrevet 27. september 2011 Da skal jeg sjekke opp dette med hormonspiral Har litt angst for spiral da moren min ble gravid mens hun brukte spiral, og spiralen grodde fast i livmoren og fosteret.. vel, ja det gikk jo veldig galt med fosteret så klart.. Men det er jo nesten 30 år siden, så mye har skjedd siden da, sånn på forskningsfronten ifht prevensjonsmidler håper jeg..
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #13 Skrevet 27. september 2011 Moro å lese denne tråden:) Har selv en jente på 8 år som jeg ble gravid med da eldste var 3,5 mnd. Jeg gikk også på cerazete....
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #14 Skrevet 27. september 2011 Dersom du er så redd for å bli gravid ville jeg nok bedt mannen kle på seg regnfrakken, cerazette er på ingen måte et sikkert prevensjonsmiddel uavhengig om man går på andre medisiner eller ikke. Jeg kjenner flere som har blitt gravide på cerazette.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #15 Skrevet 27. september 2011 Ble ikke gravid, men fikk eggløsning på cerazette, ja.
#Ariadne# Skrevet 27. september 2011 #16 Skrevet 27. september 2011 ble graid på cerazette. vet også om 3 til som har blitt det
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #17 Skrevet 27. september 2011 Jeg ble ikke gravid på Cerazette, slutta på den i februar, og i mars ble jeg gravid:) Så den funker for noen, og jeg kommer til å bruke den igjen etter fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå