Gå til innhold

Strikkar du babytøy?


Fru.Vestavind

Anbefalte innlegg

Det gjer eg!;)

Synest det er så koseleg å ha noko å henge fingrane i i ei ledig stund:) Og så er det ekstra stast å kle på dei små noko som er laga med kjærleik.

Har så langt laga køyrepose, bukse og jakke(hentesett, hue og sokkar gjenstår), babyteppe og ei bleiebukse (brukar tøybleier). Ellers er det jo litt strikkaplagg frå storebroen.

Gledar meg sånn til UL, ekstra kjekt å stikke når ein kan velge litt plagg/fargar som ein gjerne ikkje kan når ein ikkje veit kjønn.

 

Kva stikkar/heklar/syr du?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg strikket sykt mye babytøy FØR jeg ble gravid (ønsket meg liten en ja!), mye av det har jeg gitt bort. Nå i sommer var jeg skikkelig lei, og nå som jeg igjen har fått lysten holder jeg på med prosjekter jeg påbegynte før graviditeten. Merker at det er litt kjedelig på et vis. Har jo lyst til å strikke noe som er til h*n der inne, selv om det er latterlig, jakka jeg nå holder på med i ettårs str blir jo babyen sin uansett ;)

 

Tullete ja! hehe. Uansett: så langt har jeg ett nydelig sett i naturhvit babyull med flettemønster; lue med klaffer og dusk, votter, sokker og skjerf str 9 mnd til 1 år. Sælbuvotter i str nyfødt, 6 mnd og 1 år samt machende sokker til 1 år. Body og lue i mørk tåkelilla sett til nyfødt(1-3 mnd) og holder nå på med lyseblå flettejakke til 1 år. Machende lue til jakka blir det vel også ;)

 

Strikket et nydelig sett med selebukse, jakke, lue, sokker og votter til ei venninne som nettopp fødte, kan jo nesten ikke være noe dårligere til min egen unge, så håper strikkelysten setter inn for fult snart :) Hjelper nok litt etter ordinær UL hvis jeg får vite kjønn. Er litt lei av kjønnsnøytrale strikkeprosjekter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjenner meg igjen i det å vere lei kjønnsnøytrale kle;)

Men, fann ut at hentesettet kunne vere raudt, enten det blir gut eller jente, og det blir rett og slett nydeleg!<3 Gledar meg alt til å prøve det på!;)

Selebuksa er rillestrikka i naturkvit, men jakke, hua og sokkane blir raude med pærlestrikkmønster. Like knappar på buksa og jakka. Er akkurat starta på eine sokken, blir glad av å sjå ting blir ferdige i ein fei! Starta på hua i går, og fullførte den i kveld (ikkje snøra, då eg ventar for å sjå om eg har nok tråd, kan ev. vere naturkvite,men trur eg har rikeleg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver meg på hentesett.

Er det første jeg stikker til menneke, har bare strikket dukkeklær til nå.

Fordelen med dukkeklær er at en blir så fort ferdig...

 

Men har mistet litt motivasjonen nå etter at jeg har gjort mye feil, samtidig som jeg er så trett om kveldene at jeg må bare komme meg i seng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...