Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 jeg lurer da jeg syns det er veldig forskjellig fra hvor mye stæsj folk har i hjemmet sitt. min mormor har møbler overalt i hele huset. mens jeg har nesten inge, har en reol til servicet vårt.med glass,boller og div, jeg har en reol og er 22 år. hvor mye har du og hvor gammel er du? morro og se forskjellen
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #2 Skrevet 27. september 2011 Generasjonen over 50 år har generelt mye mer stæsj enn de som er yngre, tror det har mye med å gjøre at de vokste opp under mye trangere kår enn oss. Besteforeldre har jo 50 porselensfigurer + kniplingsduk på hver eneste kvadratcentimeter. Foreldrene mine er en light-versjon av dette, og mannen min og meg er igjen en lightversjon av våre egne foreldre - vi kjører minimalistisk med en touch av shabby chic (som de fleste andre). Vi er dessertgenerasjonen, vi er vant til å få/ha alt, så for oss er det viktigere å kun ha det beste på display. Tror også det er litt forksjell på bygd og by; tror de i by har det mer rent og minimalistisk enn de på bygda.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #3 Skrevet 27. september 2011 Jeg har en expedit-hylle med 8 rom som ligger, har tv'n oppå der. Bokser inni hylla til oppbevaring. Har en sjenk som matcher spisestua, og et glass-skap hvor "finglassene" står. Ellers har jeg ikke noe
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #4 Skrevet 27. september 2011 Jeg har en lang tv benk med 4 skuffer og hyller til å oppbevarer filmene mine og dvd spiller etc. Også har jeg en skjenk i spisestuen der jeg oppbevarer de fine middags serviset mitt. Ellers har jeg ikke noe mer.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #5 Skrevet 27. september 2011 Jeg er 30 og jeg har et vitrineskap og 2 skjenker. Ene skjenken er forbeholdt barna da, de har alt av hobby og tegneutstyr inni der. den andre skjenken har jeg finserviset mitt i, og vitrineskapet har ikke så mye i seg annet enn vinglass og vaser
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #6 Skrevet 27. september 2011 Ingen i tv-stua. I den andre stua har vi en sjenk der det ligger litt lys, servietter og duker, og litt bortenfor står et skap med div aktivitetsstæsj til ungene.(malesaker, tegnesaker, ark, klistremerker, puslespill, perler, ting til å lage kort med, og slikt) Helt bortkasta med det skapet, for alt ligger utover spisebordet likevel....
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #7 Skrevet 27. september 2011 39 år og har tv benk med overskap høyglans og sjenk med høyglans. Spiseebord + sofa. Stova er 48 kvm. Liker lite møbler.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #8 Skrevet 27. september 2011 Jeg er 28 og vi har: - TV-benk med skuffer for DVDer - Vitrineskap der vi oppbevarer vinglass, likørglass, cognacglass osv. - Sjenk der vi har kakefat, serviser o.l.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #9 Skrevet 27. september 2011 Jeg har mange tusen bøker som står i hyller, et hjørneskap til ungenes tegnesaker og flasker (låsbart), 4 sjenker et vitrineskap og en komode til glass, boller, servise, duker mm, et skatoll til bilder, og alle slaks småting og to kister, en til leker og en til hobbyartikkler. Er 44.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #10 Skrevet 27. september 2011 30 år og bor i nærheten av Oslo. Har en stor romdeler, en stor og en litt mindre bokhylle og to store cd-hyller. En gammeldags radiobenk der tv står. I tillegg har vi en stor bokhylle på soverommet og mange hyller på boden. Vi har allikevel lite plass til alle tingene våre. Vi samler på kunst, musikk, bøker og frodige grønne planter. Elsker stua vår som er alt annet enn minimalistisk.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #12 Skrevet 27. september 2011 Vi har et TV-bord, en sjenk og en litt større sjenk. Jeg er 34 år.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #13 Skrevet 27. september 2011 Jeg er 21 år. Jeg/ vi har; i stua: 2 DVD/bokhyller 1 apotekerdisk 1 stort vitrineskap 1 mindre vitrineskap 1 glasshengeskap (som henger på veggen.. minilite vitrineskap til kaffeservise) skulle hatt flere møbler for har flere ting, men da må vi ha større hus. på badet 1 Speilkommode/sminkebord 1 stellekommode i gangen: 1 telefonbenk (som står i gangen så de eldre [og gravide] kan sitte på for å få på seg sko) 1 kommode til sengetøy på rommet: 2 kommoder til klær på vårt rom og 1 på barnerommet Nå var det strengt tatt i stua, men jeg er vel et eksempel på en som liker "stæsj" =) Bor med en som ikke liker pyntegjenstander, men de får pent være ute da jeg liker å pynte opp litt =)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #14 Skrevet 27. september 2011 vi har tre stuer i ett, der har vi i ene tvbenk med mannen sine superduperduppeditter av diverse tv-bokser, ps3, stereo og dvder osv.. på finstua har vi en åpen sjenk-sak fra ikea med 4 oppbevaringsbokser til leker og barnas bøker her har jeg også to lyslykter og et fat med stein og kubbelys som eneste dekor på spisestuen som er 100 år gammel, håndlaget har vi et lite hjørneskap som nesten ikke rommer noe annet enn duker og noen boller/fat og et skrivebord som også er laget til spisestuen, her har vi skriver, papirer, regninger, lys og litt små pyntesaker som vi bytter ut med det som står fremme nå om våren... vi har en klassisk stil med store og få møbler i lyse farger og mønstre, lite pyntesaker egentlig, men jeg bruker mye levende lys og litt planter for å gjøre det mer hjemmekoselig, noen bilder i ramme står her og der.. men ellers ingenting nips.. rot gjør meg ingenting når det er rotete, men blir GAL av ting som ser rotete ut når det ikke er rotete!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #15 Skrevet 27. september 2011 Jeg sitter i tv-stuen akkurat nå og her har vi to sofaer, to stoler, et bord, et tv-bord med to skuffer til filmer og et skap til tuner og blue-ray maskinen. I tillegg har vi to bokhyller som går fra gulv til tak (er ca 3 meter under taket så det er ganske mye bokhylle) og i de står det bare bøker og ikke noe stasj. Har et stort maleri og en "design"-bokhylle på veggene. I den andre stuen har vi en stor skjenk med service, fater, duker o.l. en kommode full av leker, en skrivepult og et stort eikespisebord. To lysestaker og et maleri på den ene veggen, og to lys på den andre veggen. Noen bilder av ungene på den tredje veggen. Er 37 år. Stuene er store, så de er på ingen måte overmøblert, men kjører ikke den minimalistiske stilen heller...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #16 Skrevet 27. september 2011 I "stor" stua har jeg tre expedit bokhyller som er fulle av bøker og stasj, en stor gamel kiste og en sjenk. I kjøkkenstua har jeg en mindre sjenk,samt en sofa med oppbevaringsmuligheter. Stua er jo på kjøkknet så det sier seg jo selv at det er nok oppbevaring. På tv stua har jeg et gamelt skap, en tv benk, enda en gamel kiste og noen hyller og et skrivebord. Alle oppbevaringsmøblene er i bruk. Jeg er 29 og glad i stasj og ikke minst i oppbevaringsplass!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #17 Skrevet 27. september 2011 har en veldig stor stue da... spisestuemøblement med skjenk og glasskap - det er i spisestuedelen 3 billy bokhyller med dører til bøker, cd-er osv. er i den andre delen av stua. I sofadelen av stua har jeg ikke noe skap. Jeg har masse bøker på lager i pappeseker også. Føler ikke at jeg vil fylle opp stua helt, selv om det egentlig er veldig god plass der.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #18 Skrevet 27. september 2011 jeg er 40 - har hatt møblene siden jeg var 34
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #19 Skrevet 27. september 2011 I stua har jeg to bokhyller, stappfulle av bøker, og en lang, smal hylle med litt pynteting i. I spisestua har jeg en sjenk og et vitrineskap. Jeg er 28 år =)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #20 Skrevet 27. september 2011 Jeg har 2 flotte gamle skjenker og noen gamle kofferter. Syns det er pent. Her i huset blir det aldri noen minimalistisk stil. 22år
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #21 Skrevet 27. september 2011 Jeg er 30 og har ett skap som jeg leter etter en erstatning for. Skapet er todelt. Nede har jeg fotoalbum og bøker, med tette dører (og barnesikring). Før det kom småbarn i hus var halve skapet barskap, men nå er baren på soverommet og skapet fylt med leker. Øverste halvdel har glassdører, og der har vi vinglass, vaser, lysestaker og et arvet kaffeservise. I tillegg har vi en stor tvbenk med plass til ganske mange filmer og cder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå