Gå til innhold

Dere som har født 2 ganger eller flere????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere opplevd at fødslene har startet likt eller ulikt?

Min første fødsel starta med slimproppen, så leter febrilskt etter den. Men tanken har jo slått meg at det ikke er sikkert jeg ser noe til den denne gangen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke være likt i det hele tatt! Av alle flergangsfødende jeg kjenner har fødslene vært mer ulike enn like :-)

Lykke til!

Skrevet

Det startet med vannet på nr 1 og 3 og rier på nr 2. Slimproppen gikk noen uker føre på 1 , så den ikke på nr 2. Slimproppen gikk med vannet pånr 3 og nå kommer den i deler.

Skrevet

Hei

Jeg må si at jeg hadde tro på to forskjellige fødsler, med unntak av at nr2 oxo ville bli født kjapt.

Så s.skap nr1 problemfritt, hadde ingen belastninger what so ever. Her gikk slp 6 dager før vannet plutselig gikk en natt, 2 dager før termin. Fødte på under 4 timer fra første tegn.

Så s.skap nr2 mye tøffere, og absolutt ikke problemfritt uten at jeg skal utdype det for mye.

Fødselen nr2 starta vel etter stripping 38+6. Første rie (det forstod jeg ikke da,trodde bare det var sammentrekninger etter jm rota oppi der) kom når jeg satte meg i bilen på vei hjem fra jm time. Så kom det flere små uregelmessige rier utover dagen, kl 20 på kvelden gikk slp i en dæsj. Å kl 23.00 begynte jeg å blø. Vannet gikk under 2dre pressrie når ungen kom ut. Så riene starta egentlig kl 15.00 å han ble født kl 04.06, så fra første tegn tok det 13t, men aktiv fødsel var 3,5t.

Skrevet

Og fødte nr2 10 dager før termin.

Skrevet

Har hatt 3 ulike fødsler.

1 mann: slimpropp gikk 12 dgr før termin på morgnen, vannet gikk på kvelden, fødte 2,5 t senere.

2 mann: ble strippet rundt termin, gikk 5 dgr over ul termin (slimpropp 2 dgr før. Startet med rier som ble kraftige ganske raskt, fødte 4 t senere.

3 mann: startet med mensmurring og uro i kroppen på dagen, gav seg på kvelden. Våknet med en kjempekraftig rie litt over 3 på natten sammen med blod (slimproppen hadde gått for en stund siden litt og litt. Kom inn 45 min senere med 8 cm åpning og fødte ett par timer etter. Min aller beste fødsel og det etter hele 13 år:) Ikke en rift engang:)

Er veldig spent på hvordan denne fødselen vil starte og om jeg vil rekke frem siden det bare er14 mnd siden sist.

Skrevet

Har født 2 barn,startet med at vannet gikk med begge,så kom riene en liten stund etterpå.. spent på om det blir likt denne gangen:-)

Skrevet

Han kom forresten 12 dgr før.

Skrevet

samme her startet med at vannet gikk på natt de to tidligere gangene. Gikk så rundt 8-9timer før babyen var ute. Håper på noe lignende denne gangen også men helst 2 uker før termin den overraskelsen ønsker jeg meg veldig

Skrevet

De har vel startet ganske likt, med rier. Har aldri sett noe til noe slimpropp.

Fortsettelsen på fødslene har ikke vært like...

Skrevet

Da gidder jeg ikke tenke noe mer på den slimproppen! Blir like skuffa hver gang jeg går på do og den ikke er der..

Skrevet

1. startet med vannavgang (riene kom først 3 timer senere)

2. startet med vannavgang og rier 2-3 min mellom hver!!!!!

Selve fødselsforløpet var mer ulikt enn starten egentlig, men likevel litt like på enkelte områder =)

Så jeg er litt spent denne gangen, er det en luring eller vil det starte og forløpe seg noe i nærheten av de to andre???? =) =) =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...