Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 Men lite fokus på fettprosent og muskelmasse? Vil dere virkelig veie lite men ha ingen musker og tom en forhøyet fettprosent? Er det ikke viktigere at kroppen deres er sunn og sterk?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #2 Skrevet 27. september 2011 Jeg skal innrømme at jeg er veldig opptatt av tallet på vekta i stede for hvordan kroppen ser ut. Men dette er pga pes fra legen som er opptatt av at vekta skal være sunn for meg med tanke på BMI. Gidder ikke krangle med legen om dette, har fått beskjed om at hvis jeg vet bedre, kan jeg bare la være å komme...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #3 Skrevet 27. september 2011 Synes det er jevnt over mye fokus på vekt sånn generelt herinne:-P Mange som er fryktelig opptatt av det....... Men enig med deg, burde være viktigere at kroppen er sunn og sterk, istedetfor å hige etter et anoreksi-utseende.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #4 Skrevet 27. september 2011 Når jeg var 10 år yngre, og ganske lubben, så var vekt ofte et tema blant meg og mine lubne venninner. Nå er jeg blitt slank, og de fleste av mine venninner er også slanke. Og vekt tror jeg faktisk aldri har vært et tema for oss å snakke om... Så jeg tror at de som tenker mest på slike ting, og er mest usikre på slike ting, er de som har et dårlig selvbilde og føler de ikke ser ut som de kan/burde. Det var hvertfall slik det var for meg før, når jeg veide 15 kg for mye. Nå tenker jeg ikke på det, annet enn at jeg passer på å ha en sunn livsstil slik at jeg ikke trenger å føle meg fæl igjen.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #5 Skrevet 27. september 2011 Da hadde jeg seriøst vurdert å byttet lege! Men min høyde så kan jeg ha en normal bmi med 50 kilo. Men etter å tatt en kroppsanalyse så viser det seg at jeg har 50 kilo fettfri masse i kroppen. Jeg har også en bmi som er "overvektig", men en helt normal fettprosent. Kjenner også en som har en "sunn" bmi men en fettprosent på 40. På tide at legen din oppdaterer seg litt!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #6 Skrevet 27. september 2011 Tror jammen ikke jeg har noen fettprosent, jeg..Muskler og bein og blodårene ligger utenpå huden..Jeg trener nesten daglig og har store, markerte muskler. Er litt sånn "langdistanse-løper-kropp" jeg har fått.. Helt grusomt i andre damers øyne, tror jeg.. Men jeg trives med min sunne,spreke muskelbunt;-)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #7 Skrevet 27. september 2011 Kjære deg, selvfølgelig har du en fettprosent. Selv atleter (langdistanseløpere som du sikter til f.eks.) har en fettprosent på mellom 14 og 20 prosent. Jeg har også store muskler og trives godt med det, men har lyst til å få fettprosenten ned...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå